nesten30 Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Hadde fisk til middag i går, så kan nesten ikke ha fisk igjen i dag. Trenger et godt råd om næringsrik, god middag... anyone?
snuffe Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Fisk kan man da ha hver dag om man lyster? Greske kjøttboller med fullkornspasta og plommetomater er godt. Man tager vad man haver av kjøttprodukter, selv foretrekker jeg kyllingkjøttdeig, blander med et egg, litt potetmel, ferske urter om du har, fetaost, hakka soltørka tomater, choppet hvitløk, litt pepper osv. - former små boller og steker i panne. Mens kjøttbollene steker koker man fullkornsspaghetti og skjærer opp en plommetomat eller to i skiver. Alt blandes på en tallerken og så heller man littegrann olje over - den som er på glassene med feta eller soltørka tomater er god, eventuelt bare vanlig olivenolje.
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Her blir det kylling-wok i dag:) yummi:)
hodeskulderkne Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 I dag blir det grønnsakssuppe (pose) med ekstra gulrøtter, kikerter, litt makaroni oppi og grovt brød til. Så kan du ha oppi middagspølseterninger også hvis du liker det, og vil ha mer "mat" i suppa.. God midda!
rosa76 Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 legger ved favoritten min (som jeg alltidlegger ut ved sånne middagsinnlegg..hehehe) Kylling estragon Skjær poteter i skiver og ha oppi ildfast form sammen med masse purre. Legg over kyllingstrimler/fileter Lag en saus av 50/50 olivenolje og soyasaus, salt, pepper og estragon. Hell over kylling og poteter (ganske mye) Steik i 30 minutter ved 200 grader. SUPERGODT!!!! Kan mævle potene resten av kvelden! Potetene mener jeg:-) Er du ekstra kreativ kan du ha oppi skiver av squash og soltørka tomat. Det er innmari godt oppi.
entil :) Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Vi prøvde denne i dag og den falt i smak hos store og små: http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Fisk-og-skalldyr/Hvit-fisk/Fiskekarri-med-sukkererter-og-tomat Jeg byttet ut de to tomatene med en halv boks hakkede hermetiske tomater. Det er jo en fiskerett, men den kan jo kanskje være et tips til en annen dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå