Gå til innhold

Ang å sjekke åpningen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..det fremskynder ikke fødselen det vel??

Sikkert et teit spm, men skal på en tilvekstkontroll når jeg er 37+6 hos en erfaren overlege på sykehuset.

Lurte på å be han om å sjekke om det var noe åpning...men vil ikke fremskynde fødselen liksom, bare vite om det er noe åpning eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har åpning eller ikke har ingenting å si på om fødselen nærmer seg altså. Jordmor sa til meg at jeg kunne være helt umoden med ingen åpning, så kunne likvel fødselen begynne etter noen timer og da kunne jeg bli moden og få åpning på 1-2-3.. så egentlig gir deg det vel falske forhåpninger.

Jeg ble strippet en dag før termin. var helt moden og hadde 3 cm åpning. det er nå 5 dager siden.. så ingenting har skjedd her! min jordmor ville ikke gjøre det før jeg hadde termin...

Skrevet

ok...

Skrevet

...men det hadde ikke gitt meg falske forhåpninger altså, vil helst ikke føde før til terminen jeg! Men tenkte for å sjekke om det nærma seg ja...hadde liksom et håp om at det IKKE skulle være noe åpning. Men da er det jo ikke vits i å sjekke...

Men hvorfor er det så mange som sjekker åpningen da a??? Syns mange skriver at de har sjekka det jeg...

Skrevet

jeg for min del, ble sjekket de siste ukene før termin forige gang, pga rask førstegangsfødsel, kombinert med lang reisevei til sykehuset. (brukte kortere tid fra 3 cm åpning til fødselen var over første gangen, en reisetiden til sykehuset var andre gangen, så jm var redd for grøftefødsel eller ambulansefødsel)

enden på visa, var at de satte meg igang på sykehuset tre dager før termin, hadde da 3 cm åpning. Tok 4 timer fra de tok vannet til babyen var født, 2-3 timer med rier, men kun 1 timer med vonde rier, (at det ikke var tvil om at det var rier) så spørs om jeg hadde rukket frem i tide om det hadde startet hjemme (hadde jo et barn som skulle til barnevakt før vi kunne kjørt osv)

Skrevet

He-he...grøftefødsel er ikke noe særlig nei, uansett årstid!! Sikkert lurt å sjekke det da...

Har ikke lange veien til sykehuset vi heldigvis!

Skrevet

Hei og hå

Jeg også har raske fødsler og forrige var faktisk en grøftefødsel..Gikk helt bra da.

Har spurt om igangsetting denne gangen, men JM sier de ikek vil forstyrre den naturlige prosessen. Jeg har litt panikk for å føde aleine hjemme foran barna mine på 3 og 5 så jeg vil gjerne ha det litt kontrollert på sykehuset. JM presterte å si "dem tåler det!"

Blei passe hissig jeg da. Tar tross alt 40 minutter å kjøre til sykehuset.

Blir tatt opp til vurdering og skal på UL igjen i uke 32 og videre oppfølging. Dem skal vel sjekke hvor moden jeg er da tror jeg, evt om jeg har like mye maserier som sist -for jeg merker ikke forskjell og klarer ikke skille om det er fødsel eller ikke.

har ikke vært kontrollert for åpning tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...