mor til Nutten og Tuteluttemor Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Når er det ok å kjøpe de første skoene? Tulla vår har begynt å stå masse og elsker å bli leid...Hun er straks 10 mnd? Tenkte det hadde vært lurt med sko nå når vi blir mer ute, men vil ikke tvinge de små føttene inn i former før det er anbefalt.. Føler at det var lite hjelp å få i skobutikken...hun bare vrei på seg og sa at det måtte være opp til meg-hørt maken til svar...
skorpi81 Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Heisann! Gutten min er 10 mnd i dag, og vi kjøpte hans første sko for ca 2 uker siden:-) Vi syntes det var på tide siden han har begynt å reise seg opp etter møblene osv. Vi merker at han har litt bedre støtte med sko på, og det skal visst være litt lettere for de når de skal begynne å gå. Jeg vet ikke. De 2 første dagene slet han litt når han skulle reise seg opp med skoene på, det var like før jeg tok de av han, for jeg syntes så synd på han siden han ble så "hemmet" av skoene. Hehe. Men han lærte seg det også:-) Nå er han høyt og lavt med skoene:-) Moro.
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Hvis hun skal gå ute kan det jo være fornuftig å bruke sko som er myke og lette. Når hun går inne trenger hun ikke sko. Da kan du heller bruke antisklisokker, tøfler el. så det ikke blir så glatt. Føttene har best av å få utvikle seg på egen hånd om ikke det er noen medisinske årsaker som skulle tilsi noe annet, hvilket jeg regner med det ikke er. Babyens fot består for det meste av fett og brusk, så det beste er å la tærne få sprelle fritt så mye som mulig :-)
Gjest Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Enig med Turbo81. Beste er å la de fly i sokkelesten inne. Vi kjøpte sko når han begynte å gå, for å ha ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå