Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 De går jo ikke vekk, og det ser så vondt ut. Råd og tips noen??
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Luft, luft, luft. La babyen ligge lenge uten bleie ved bleieskift slik at det blir ordentlig luftet og tørket. Og så smører du på Inotyol fra apoteket, da burde det bli bra. En annen fin krem er Weleda sinksalve fra helsekostbutikken. Tror jeg ville prøvd inotyol i første omgang hvis det har vart lenge, den er utrolig bra. Og husk det med lufting, skift bleier ofte.
Gjest Tale30 Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Du har kanskje forsøkt å bytte merke? Jeg byttet fra Libero til Pampers og da forsvant utslettet.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Utslettet har plutselig oppstått nå i en alder av 10 mnd. Leste at de kan komme av stoffer i urinen også?
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Bytt bleie oftere. Gjerne også om natten. La barnet sitte med rompa (underkroppen) i en liten balje med grønnsåpe. Luft godt, tørk forsiktig. Kan anbefale locobase repair fra apoteket. Lillebror har hatt kjøttsår på rompa og i rompa, noen som har blødd og denne kremen gjør sårene bedre over natten ved et par smøringer på vår sønn.
Hyacinth Bucket Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Au da! Ikke godt! Bytt bleie ofte og luft godt mellom hvert bleieskift. Kanskje du også burde gå opp en bleiestørrelse, evt. bytte bleiemerke? Her måtte vi bytte fra pampers til libero. Passformen til libero satt bedre over hoftekammen og i lysken og var lotionfri. Sørg for at barnet er helt tørt før du tar på bleie etter bading. Inotyl som nevnt over her er veldig bra. Hvilke våtservietter bruker du? Gutten min tåler kun nøytral og änglamark (den hvite). Kanskje du skal tenke på å bytte merke, eller bare bruke mesoft og vann (jordnøttolje om det sitter fast mye skit). Håper du får bukt med problemet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå