Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Har ei jente på 15 mnd. Hun tar overhodet ikke nei for et nei. Ikke ai ai eller noe annet heller. Hun bare står og ler og gjør det igjen. Jeg setter meg på kne og sørger for å ha blikkontakt, men det hjelper heller ikke. Bare ler. Det begynner å bli veldig slitsomt og det er ikke morsomt når vi er på besøk og hun overhodet ikke hører på nei. Skal klå og ta på alt. Prøver selvfølgelig positive forsterkning i stedet for å si nei, men noen ting må man jo si nei til også. Som når hun leker med ledninger eller andre ting.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Sånn var sjarmtrollet vårt også i en periode... men vi sa bare "Nei, ikke rør det!" eller "Nei, ikke gjør sånn!" Om hun ikke hørte, så tok vi henne bort fra situasjonen, og gav ellers lite oppmerksomhet når hun bare stod å flirte! Og hun lærte! Nå er hun 18 mnd. og er blitt veldig flink til å høre etter... og vi er flinke til å gi henne skryt når hun faktisk "ikke rører" eller "ikke gjør sånn!" Gi det litt tid, så skal du nok se at det går i orden...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Men det hjelper ikke! Så fort vi slipper henne så løper hun rett bort til det hun ikke fikk lov til å leke med igjen. Og det skjer igjen og igjen. Og da mener jeg 10-20 ganger etter hverandre. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå