Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Kan bidraget bli redusert eller falle bort om barnefar mottar dagpenger? Hvor lenge regnes det som gyldig grunn til å ha redusert inntekt?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 JA, det kan nok bli redusert, da beløpet tar utgangspunkt i lønn. I visse tillfeller der hvor barnefaren tjener vbeldig lite, studerer el, så kan du få pengene i fra nav i stede..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Kan han være arbeidsledig så lenge han ønkser, eller er det bare over en viss periode. Jeg mener å huske noe om at man kan beregne inntekt etter skjønn i noen tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 En venn av meg fikk et beløp i tillegg til dagpenger. Jeg husker ikke hvor mye det var, men det var fordi han var bidragspliktig. Det er jo litt rart om bidraget kan falle bort samtidig som man mottar støtte til å kunne betale det.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 Ja, det kan bli redusert, vet jeg, men jeg vet ikke om det blir foretatt endring i vedtaket eller om han bare får utsatt betalingen inntil han får arbeid igjen.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 Ok, da er jeg fortsatt like klok ) - Får man redusert bidrag samtidig som man får tilleggsstøtte fra nav fordi man er bidragspliktig? - Kan man gå på dagpenger og hevde at man ikke har bidragsevne så lenge man ønsker? - Hva skal til for å få inntekten beregnet etter skjønn? - Hvis nav vedtar at han ikke har bidragsevne for en kortere eller litt lengre periode (for jeg regner med at forutsetningen for å motta dagpenger er at han må godta jobbtilbud hvis han får det), må han da betale det bidraget senere når han får jobb?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Man kan jo selvsagt ikke gå på dagpenger og hevde at man ikke har bidragsevne så lenge man ønsker. Dagpenger får man fordi man er arbeidsledig, men bare i en begrenset periode. Nå er det heldigvis så lenge siden jeg var arbeidsledig at jeg har glemt hvor lenge, men var det to år, tro? Og hvis han har dagpenger som eneste inntekt, har han vel ikke bidragsevne, da. Det høres ut som du tror at han er arbeidsledig for å slippe å betale bidrag...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #11 Skrevet 28. april 2009 Og hadde du kjent ham, hadde du visst at det ikke er så usannsynlig ;o) Men selvfølgelig kan man ikke ta det for en absolutt sannhet helt automatisk heller. Men hvor lenge man kan gå på dagpenger avhenger vel litt av på hvilket grunnlag man mottar dem. Stemmer ikke det? Takk for at du svarer forresten )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå