Gå til innhold

Avvik i termin, tidlig vs. ordinær UL. Erfaringer?! (samme som 2.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på tidlig UL (privat) i uke 11/12. Termin ble da estimert til 20.september. I går var jeg imidlertid på den ordinære UL og da ble terminen skjøvet ca. 14 dager til 3.oktober. Det får jeg ikke til å stemme. Har god oversikt over siste menstruasjon, eggløsning etc. og 3.oktober virker usannsynlig sent. Det har kanskje ikke så mye å si - babyen kommer vel når den finner det for godt uansett, men litt uheldig dersom jeg skulle bli gående på overtid eller...?

Lurer på om jeg uansett tar en ny privat UL om en måned eller to. Dersom avviket fortsatt er stort får jeg kanskje ta det opp med legen?

Er det andre som har erfart at termindatoen på ordinær UL har vist seg å ikke stemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang jeg var gravid ble termindatoen skjøvet 2 uker tilbake. Jeg gikk 9 dager over UL termindatoen og krevde ekstra kontroll på sykehuset. Da ble jeg satt i gang og de sa at babyen ikke hadde hatt godt av å være en dag til inni der. At det var godt jeg sto på mitt, og at de nok hadde tatt litt feil når de satte datoen på den ordinære UL.

Denne gangen ble termindatoen skjøvet 4 uker tilbake i forhold til min menstermin (som er i morra). Jeg har vært til ekstra vekstkontroll på sykehuset. Dette fikk jeg fordi jeg sa til JM at dette bekymra meg litt. Hun har og sagt at dersom jeg ikke har født når termindatoen nærmer seg skal jeg bare komme til henne så skal hun henvise meg til sykehuset med en anbefaling om å bli satt i gang.

Så her sitter jeg og håper på maibarn:D

Skrevet

Får håpe du får et maibarn da. :)

Jeg holder nok en knapp på min egen termin. I følge terminen jeg fikk på den ordinære ultralyden, ble jeg befruktet *11* dager etter eggløsning (tok EL-test). Det er vel litt i lengste laget eller er det noe jeg har misforstått..? :)

Vi skal uansett på en ny UL om noen måneder fordi vi gjerne vil vite om det blir gutt eller jente (noe som ikke var mulig å se på denne gangen). Er avviket fortsatt stort så får jeg lufte det for jordmor el. lege. :)

Skrevet

jeg har også opplevd dette, blitt satt 3 uker tilbake 2 ganger... denne gangen jeg testet da i følge ordinær ul pos 4 dager etter befruktning........

men jeg vet når el var og har regnet ut min egen termin...

MEN det er dust at de ikke gidder å bry seg særlig om det vi sier,legen min sa at egget kunne gå i dvale en stund, og på ordinær ul så måler de termin ut i fra str, alså hvor mye barnet har vokst........

Skrevet

jeg fikk beskjd om at de endret ALLDRI på termindato satt på ordinær ul,men på fremtidige kontollere,vt nye ul,så det på hvoran barnet lå an i forhold til satt termin.. jeg tok det opp med overlegen jeg var på kontroll hos sist tirsdag,at det bekymret meg at jeg plutselig skulle kunne gå 4uker over min menstermin,hun sa at det skjønte hun godt,diden babyen nå var litt større enn normalt for termin satt på ordinær ul.. så jeg skal tilbake 16 juni for ny vekstkontroll.. det er 4 uker før min termin,og 6uker før sykehusets

Skrevet

På min ordninære ultralyd, da jeg gikk gravid, så fikk jeg termin 27.mai 2005. I følge menstermin så ble det 12.mai 2005.

Og natt til 13.mai 2005, så gikk vannet og fødselen var i gang;-) Så jeg stoler mest på den "gammeldagse" måten å regne ut termin på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...