Gå til innhold

23.uke og 10kg opp...hvor skal dette ende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vil si at jeg vil øke en del mer i vekt en ved forrige svangerskap som jeg gikk opp 12kg totalt (gutt den gang, jente nå). Bekymrer meg nest for veien tilbake... Jeg har spist mye mer (Og mer sjokolade/is også..) denne gangen, spesielt i første trim. pga sterk kvalme (Mat ofte var det eneste som hjalp..)

Føler ekstra på det denne gange fordi flere reagerer på at jeg ikke er lengre på vei enn det jeg er (magen er blitt STOR!). Har hørt utallige ganger at "du er sikker på at det ikke er tvillinger da!??" Var heller ikke noe høydare å vurdere str. 40 i bikini i flashlyset på H&M i går, jeg som vanligvis er str 36. Endte på 38, men ila sommeren bikker jeg garantert 40. Men tenkte som så at da viser nok ikke jeg meg på stranda...

Har de siste dagene også blitt nummen og tror jeg begynner å få vann i kroppen (pølsefingre på ettermiddagen..)

Vet jeg bærer på et vidunder, men lar meg få lov å synes at denne totale kroppsendringen ikke er så all right. For ikke å snakke om hvor bred jeg har blitt over hoftene....alle som en av det gamle undertøyet er bare trangt og ubehagelig...

Jeg går en time hver dag og trener en gang i uken. Så prøver å holde formen ved like...

Litt syting her mao...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vi har det veldig likt bare jeg er 22+1 og har gått opp 13!!! kilo!

Er til vanli str 36 i bikini jeg å og var nødt for velge 38 jeg også.

Jeg fikk beskjed av min jordmor om å være flinkere til å spise.

Altså helst spise hver 2-3time.

Så forbrenningen er i gang hele tiden.

Den kan visst stoppe litt opp da man er gravid.

Så jeg prøver på dette nå å håper dem neste kiloene kommer i litt roligere fart.

Skrevet

Jeg setter min lit til siste trimester....SLik jeg husker fra sist gang falt matlysten da, og man ble mett mye raskere. Denne gangen hjelper det kanskje også med at det er sommer, ikke den tiden på året man dytter i seg mye tung mat.

Får vel en pekefinger fra jordmor ved neste undersøkelse jeg også (i slutten av mai). OM vekten...

MEN sjokolade....det er en killer. Og jeg har aldri vært opptatt av det før. Skal gi min mann streng beskjed om å slutte å kjøpe det. For har vi det i kjøleskapet, da spiser jeg...

Men godt det er flere i samme båt:)

Skrevet

10 kg her også... :( 23+1 og syns ikke det er noe morsomt. 15 i forrige sv.skap. Gutt begge gangene. Legen min sa jeg burde være mer forsiktig med hva jeg spiste, men det er ikke allti så lett. Spiser mer normalt nå, men i første tr. spiste jeg mye pga kvalme, var sulten konstant. Håper på at det går seg til. Forrige gang la jeg kun på meg 2 kg fra uke 36 til 40. Mest i begynnelsen, så jeg håper det blir sånn nå også...

Skrevet

JEg er 23+5 og har gått opp mellom 8 og 9 kg!

Jeg brukte før str 38(noe 36) og nå må jeg ha 40 i bukser:(

Jeg spiser bare sunt, bare litt godis i helgene(ikke godis, brus eller noe i hverdagen). Det syns jeg er det verste! Altså at jeg fortsatt går opp MYE selv om jeg spiser sunt:'(

Heldigvis går det litt saktere nå. LA på meg 1 kg i uka fra uke 17 til 22. De siste 2 ukene har jeg bare gått opp 0,5 kg i uka. Er iallefall halvparten da:-D

Skrevet

22 uker og + 9 kilo!

Egentlig utrolig deilig å høre at det er andre i samme båt, for tiden har jeg egentlig følt meg ganske unormal som har lagt på meg så mye på så kort tid!:o Men nå ble jeg faktisk litt lettet...for min egen del:) Har stressa utrolig masse med den vekta, la på meg 5 kilo bare de første 12 ukene! Og til nå så har jeg ganske liten mage, så alt har nesten lagt seg på hotfer, rumpe og lår....Men men...kommer jo noe godt utav det til slutt;)

Så får man bare trene litt ekstra etterpå;D

Skrevet

Signerer her jeg og... Har ikke gått opp så mye enda i dette svangerskapet. Er 22 uker på vei nå og har lagt på meg ca 5kg, men la på meg 30 kg i første svangerskap, så HÅPER virkelig jeg ikke gjør det denne gangen.. Jeg hadde riktig nok noe å gå på denne gangen, men merker at jeg har begynt å spise mer og mer nå i det siste, og det er ikke bra.. Men det er jo SÅÅÅÅ vanskelig å la være også.. Blir jo kvalm av å ikke spise når kroppen ønsker det... Og pga bekkenløsning begrenser evnen til å kunne bevege seg også..

Så ja, jeg gleder meg til å kunne begynne og trene igjen:)

Skrevet

Uke 23 og +10kg her og..utrolig godt å høre at det er flere!!!:) Jeg ligger akkurat likt i løypa i forhold til forrige svangerskap..så ender vel på ca 20 kg denne gangen også..:S Men det gikk forholdsvis lett av etterpå med amming og en del trening, så går for det denne gangen også:) Klaget litt over vektøkningen hos legen i dag, men han sa at dette var ikke tiden for å bekymre seg for mye om slikt..det kan man gjøre noe med etterpå;) Det går så bra jenter, nyt dagene..det kommer travlere dager der kiloene renner av...hehe;)

Skrevet

Uff, ja, uke 27 her, og opp 12 kg.... men nå har halsbrannen kommet og det betyr for min del at jeg ikke kan spise enn drit etter middag... så kanskje det vil stoppe opp litt....

Skrevet

faktisk lit overrasket over denne tården her! Vanligvis syntes jeg d neste bare er dem med 1 - 2 eller 3 kg + i uke 30 (ja.. litt overdrevet men dere tar poenget) som svarer på sånne vekttråder og jeg har til tider følt meg svæært unormal fordi jeg har lagt på meg mer enn det! Syntes ikke d er noe særlig kjekt å se vekten stige og det på tross av et sunt kosthold og en aktiv hverdag! .. så d var faktisk godt å se at jeg ikke er unormal fordi om jeg har noen kg mer enn 2 + og er i uke 25!

Legen min sa så fint at dersom jeg føler jeg lever sunt og så aktivt jeg kan så er kg en del av pakken :)

Skrevet

Åh, denne tråden ble jeg også litt glad for - misforstå meg rett! ;) Sist svangerskap la jeg på meg 11 kilo totalt. Nå er jeg i uke 28 og lagt på meg 9-10 kilo allerede og har et par kilo ekstra fra før og for og si det sånn.

Kjenner jeg stresser mer og mer med det, og overalt hvor jeg er, jordmødre, leger etc sier de at sålenge jeg kutter ned på potetgull og brusen så... Hallooo - jeg drikker ikke brus og jeg spiser ikke potetgull!!! Jeg spiser nokså sunt, med en og annen liten utskeielse, men problemet mitt er at jeg ikke får rørt meg pga betennelse i bekkenet! Det er så frustrerende at folk tror det er pga manglende kontroll på maten synes jeg, jeg aner faktisk ikke hvorfor kiloene bare renner på jeg!

Det var dagens sympatisyting.. ;D

Skrevet

Ja, føler også at jeg oftest leser her inne om de som kun har lagt på seg et par kilo halveis i sv.skapet - og sammenlangt kommer på en 8-10kg. Ligger et par kilo over der jeg lå sist på samme tidspunkt i forrige sv.skap - så får vel regne med at sluttsummen også blir et par kilo større :)

Føler heller ikke at jeg spiser så mye usunt, men samme som flere over her så blir jeg også kvalm hvis jeg ikke spiser når kroppen "vil". Etter et måltid går det kanskje 2-maks 3 timer så rumler og knurrer magen. En halvtime etter det igjen er jeg kvalm og begynnende hodepine.

Skrevet

Er 21+6, og har lagt på med 8 kg siden jeg ble gravid, og 12 kg siden jeg var kvalm i 1 trim (gikk da ned 4 kg, så opp 12!!!). Er skikkelig bekymret. Merker at jeg er tung, for får vondt i fotsalene når jeg går, kjenner ut som noen presser meg ned. Jeg er også litt lav, og var litt overvektig da jeg ble gravid (sliter med insulin resistens). Godt å lese det er flere som meg.

Skrevet

Hei. Jeg er 26+4 og har lagt på meg 15kg. Helt grusomt. føler meg som en flodhest.

Blir nok ikke noe strand og bikini på meg heller. Her blir det stor t-skjorte og gjemt på verandaen. Håper på en dårlig sommer.

Huff klaging.. men det er vel lov å klage litt. Alt er sikkert glemt når vidunderet kommer.

Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg har lagt på meg så sinnsykt mye. Spiser ikke mer enn vanlig, heller litt mindre da matlysten ikke er helt på topp. Men har tydelig mye vann i kroppen, så håper det forsvinner fort igjen....

Skrevet

Jeg også er 23+3 og har lagt på meg 11 kilo.... Det var godt å se denne tråden (som flere nevner) slik at man ikke føler seg helt unormal fordi man har lagt på seg mer enn 2 kg! Jeg lå på meg 22 kilo forrige gang (gutt) , og venter jente denne gangen. Så ser for meg at det blir i samme gaten med vektøkningen... sukk...

Og så er det flere som har kommentert :"er du ikkje litt stor for å ikke være kommet lenger?" ... de skulle jo bare visst hvor ufølsomt jeg oppfatter kommentarene deres... sukk.. jeg er lav av vekst i tillegg, så magen blir stor den ... :) Og jeg er stolt av magen min!!! :D

Takker dere andre på tråden her for å få meg til å føle meg litt "bedre" og litt mer "normal"! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...