Gå til innhold

Hva anser dere som "Å være pen kvinne" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en debatt her med en venninne, hun sa hun synes å være pen er å være høy,tynn og ha langt hår.. Etter typisk det samfunnet anser på som å være pen, mens jeg var helt uenig en ekte skjønnhet for meg er noen som har utstråling, gjerne har former og er veldig feminin, har fin klesstil ..

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker også litt som deg. Spiller ingen rolle hvor høy hun er, eller om hun har langt hår. Det handler mer om utstråling, væremåte og klesstil. Et pent ansikt er så mangt, men for meg er det øyne og smil som teller mest.

Skrevet

Tja.. pen er for meg noe fysisk først og fremst. Jeg synes det er så rart at kvinner alltid skal kalle sympatiske kvinner for vakre, akkurat som vakker er det fineste komplimenet man kan få. Jeg ville heller kalt en kvinne "flott" hvis det var utstrålingen og personligheten jeg likte. Og for meg er "flott" et langt bedre kompliment enn "pen". Pen er egentlig helt verdinøytral for meg. Noen er penere enn andre, akkurat som noen er høyere enn andre.

Skrevet

Ansiktspen er første kriterie, samme hvor høy eller lav hun er.

Som en god nummer to bør hun ha en fin figur, og her er spekteret stort, men hun bør ikke være for tynn og heller ikke for tykk.

I tillegg til overnevnte kommer frisyre, klesstil, valgte antrekk, holdning og utstråling.

Altså skal det ganske mye til å være "En pen dame"

Skrevet

Jeg har ingen mal på hva skjønnhet er, for det er så mangt.

Skrevet

jeg vet ikke om "pen dame" er målet, med mindre man er vestkantfrue eller lærer (du vet hvilken type lærer jeg mener)

men hot, sån som tillab er :) det er noe å trakte etter for hun er pen fordi hun er det og ikke fordi hun er 10 kg sminke i fjeset.

Skrevet

Synes ikke det har noe som helst med verken hårlengde eller klesstil å gjøre i hvertfall. Klesstil kan gjøre en person interessant, presentabel, kul etc, men ikke pen. Om man er tynn eller fyldig er heller ikke så viktig, man kan være pen selv om man har noen kg for mye.

Pen for meg handler stortsett om å ha rene trekk. Hvis en person ser bra ut uten sminke, pga at ansiktstrekkene i seg selv er vakre nok til å gå uten sminke, er personen pen.

Det er noen mennesker som har noe udefinerbart, som vel må regnes som utstråling. Da synes man denne personen er tiltrekkende, selv om ansiktstrekkene objektivt sett ikke er så pene.

Skrevet

De fleste som er lange med langt lyst hår og sminker seg fint og kler seg bra er pene. Skal litt mer til for å bli sett på som stygg da, uansett personlighet, men om vi snakker kun førsteinntrykk a'la ei på gata..

Om ei som er overvektig/kort er pen i ansiktet på gata, så er det ikke sånn at jeg sier "damn" hun var fin, liksom.. Det kommer ikke frem så godt når innpakningen ikke lyser hot, om du skjønner.

Skrevet

Enig med dunder.

Spyr hver gang en strøken og perfekt kjendis sier skjønnhet kommer innenifra. Gjesp!

Bedømmelsen av hva som er pent er blitt temmelig opp i dagen i dag.

At noen har et fint vesen, karisma og utstråling er bra. Slike mennesker liker vi. Men det det er litt for lite bagasje i seg selv om du skal ut på sammenligningsmarkedet i dag for hva som er pent utseende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...