Gå til innhold

hvit kjole i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en nydelig fin kjole av min mor, som jeg tenkte kanskje kunne bruke i bryllupet til min vennine, men problemet er at den er veldig hvit med "hvitt skjerf" så tankte det kanskje ikke passet helt i å gå med hvitt, siden det er hun som gifter seg som skal gå i hvitt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel en gammel regel som sier at man ikke skal gå i hvitt i bryllup...Er også en regel som sier at man ikke skal gå med svart heller. Jeg har gått med svart og ser at det er veldig vanlig i dag. Kan ikke huske å ha sett så mange med hvit kjole...

Skrevet

det er ikke så populært å gå i hvitt i bryllup som gjest nei.

tror ikke jeg hadde gått med den,selv om den sikkert er kjempefin.

Det er jo bruden som skal være hvit den dagen.

Skrevet

Nei du må for all del ikke gå med hvis kjole i et bryllup....med mindre det er du som skal gifte deg.

Skrevet

ikke noe særlig sjaktrekk å gå med hvitt da nei..

du har sikkert andre anledninger du kan gå med den kjolen :)

Skrevet

Jeg hadde aldri hatt hvit kjole på meg i bryllup.

Hvis du absolutt ønsker å bruke denne kjolen bør du avklare det med bruden først, men du kan nok forvente en del reaksjoner på det i selve bryllupet.

Nå i 2009 er det "friere" enn før på hva man kan ha på i bryllup, svart kjole med en sjal i en frisk farge er absolutt godkjent. Hvit kjole er den eneste "regelen" som aldri bør brytes.

Skrevet

Det var det jeg tenkte, har ikke vært i så mange brylluper, diskuterte dette litt med min mor og jeg mente det kanskje ble litt feil, da forklarte hun at hun hadde gått med den i et bryllup før og fikk masse oppmerksomhet, skjønner kanskje hvorfor hun fikk så mye oppmerksomhet nå ;)

Skrevet

sort og rødt er "godkjent" av de fleste i bryllup nå om dagen, men hvitt er vel fortsatt forbeholdt bruden. hehe.

Skrevet

Nei, i bryllup får hvitt være forbeholdt bruden. Spar den til en konfirmasjon, barnedåp eller annen anledning der den hvite fargen ikke er så "reservert".

Skrevet

Nei, nei, nei, man går aldri i hvit kjole i bryllup:-)

Skrevet

beklager,men akkurat det med hvit kjole vil jeg nok ikke anbefale om du er glad i brudeparet..

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke gjort. Mulig bruden synes det er ok, men kan garantere deg at det er noen som kommer til å reagere og det er ikke noe hyggelig å være kontroversiell på en annens dag:-). Spar den til en annen annledning du

Skrevet

Hvit er tabu, og jeg har til gode å se det. Sort er det mange som reagerer på, men i dag ser en flere i sorte kjoler (men da er det kombinert med farge). Du kan risikere å bli et samtale objekt på do med hvit kjole:)

Skrevet

Om du skal bruke den, så må du sprite den opp med en annen farge i sjal, belte, sko osv, men det sikreste er å styre unna antrekk med hvitt som hovedfarge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...