Gå til innhold

Dere som gir mme på flaske... trenger litt info

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye lager dere om gangen og hvor lenge kan de stå i kjøleskap før du må bruke dem..

Og jeg har kokt vann i vannkoker og helt på flasken og så ventet litt til det blir lunket og så tatt i pulveret.. er det feil?? hvordan gjør dere det og tar dere en flaske om dagen med malt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lagde for 1 dag av gangen om morgenen. Dvs, kokte vann, helte på flasker og tilsatte malt (jeg hadde litt i hver flaske) og satte til kjøling (senere i kjøleskap). Varmet dette vannet i micro til passe temp (husk å riste vannet siden det varmes opp ujevnt) og så tilsatte jeg pulveret til slutt (når jeg trengte flaska). Sikkert mange måter å gjøre det på, men det funka best for oss i alle fall. Skulle jeg ut tok jeg med en flaske + pulver ved siden av.

Du gjør riktig med pulveret i alle fall - det skal ikek has i kokende vann fordi man da ødelegger (sånn jeg har skjønt det) noen av næringsstoffene.

Holdbarhet er jeg ikke så sikker på lenger (4 år siden flaskebarn, hehe) - står det ikke noe på pulverpakka? Evt kan man jo sjekek flaskeposten.no (tror jeg adressen er) for mer info (begrenser seg der også).

Skrevet

Jeg brukte det i alel fall mot hard mage - hun ble tregere i magen av mme enn mm. Malt er forøvrig noe sirupsliknende som man får tak i i dagligvarebutikkene der som kosttilskuddene står :o)

Skrevet

Riktig adresse er flaskeposten.org forresten.

Skrevet

Hei

Her koker vi vann og har på termos. Venter til vannet er lunket, eller bare lar det kjølne også varmer jeg det opp og har det på termos da. Så når vi skal lage flaska, er det bare å helle på vann, pulver og ferdig.

Malt er for magen. Som en sier over - de kan bli litt harde av mme'n. Malten er lettest å røre ut i lunket vann!

Kikk litt på Falskematings formuet her på dib. Står mye bra der. I tillegg til Falskeposten.org selvfølgelig.

Lykke til.

Skrevet

Jeg vasker og koker flasker på kvelden (bruker mikcrosterilisator, et must for de med flaskebarn, google det)

Så koker jeg vannet i vannkokeren, heller rett mengde vann på flaskene og setter dem i kjøleskapet.

Varmer vannet i mikro før jeg har oppi oppi pulver. Det skal brukes med en gang. Tar max 2 min å ordne ferdig en flaske.

Natt: Har flaske ferdig med oppmålt vann, stående oppi vannkokeren på nattbordet. Når babyen våkner setteer jeg på vannkokeren, og med det samme vannet koker opp er flasken varm nok:) har avent melkpulverdispenser med rett menge pulver. Heller det oppi flasken og rister.

Dette kan du gjøre i mørket faktisk:)

På tur har jeg med ferdig oppmålt pulver og vann. Finner en mikro, varmer vannet og tilsetter pulvret.

Dette skrev jeg når snupps var 4 mnd. sluttet å koke flasker når hun var 6 mnd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...