Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere på babyen i vogna nå for tida. Pose eller dyne?

Jeg har brukt Simo termopose i hele vinter, men den siste mnd har gutten vært så svett og klam enda jeg knapt har hatt på han tøy (kun strømpebukse, body, ulljakke, lue og votter).

Så nå har jeg lagt posen på loften, og tatt i bruk dundyna (60X80). Har lammeskinn i bunn. Og nå ligger han ute i regnværet (4grader) i ullstrømpis, ullbody, ullsokker, ullbukse, ulljakke, lue og votter. Han er så fin og god når jeg tar han inn, ikke noe svett og klam. Tror termoposen bare duger i minusgrader..

Lurer på om jeg skal kjøpe en sommerpose, er jo ikke akkurat tropesomre her i troms hvor jeg bor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor på Svalbard, så her er det vel hakket kaldere enda enn i Troms;)

Men vi bruker fortsatt voksiposen, og kommer nok til å gjøre det en stund til...

Men funderer på hva vi gjør til sommeren. Antar at jeg går til innkjøp av en fleecepose eller noe sånt. Det er alltid en sur vind, og da blir det litt lunere med pose enn med dyne tenker jeg. Og da slipper jeg å bekymre meg for at hun sparker av seg dyna når hun sover ute osv...

Så får vi heller skeie ut med dyna de fåå sommerdagene vi får;)

Skrevet

Heya :-)

Hær e bagen til simovogna for kort, så har lammeskinn i bunn og vokseposen oppå der. Når d e 0 grader og kaldere har han lua og votta på sæ å enten en ullgenser eller fleecedress om d nærme sæ -10.

Men nu e d jo som oftest + grader å da har han bare votta på sæ (men tar dm av like fort) og oppi vokseposen :-) Men ska snart ta fram ei dyna å bruke dn :-)

Skrevet

Jeg bor på Helgeland, kan jo ikke sammenlignes med Svalbard :), og heller ikke Troms, men det er ikke direkte Gran Canaria her heller. Jeg bruker en buggysnuggle (fleecepose) nå - den har jeg brukt en stund. Da det ble plussgrader ble lammeskinnsposen altfor varm!

Jeg er superfornøyd med Buggysnuggle - jeg regner med vi kommer til å bruke den masse helt fram til utpå høsten, bortsett fra de varme sommerdagene, selvsagt. Men det er jo ikke akkurat 25 grader og sol såååå mange dager hvert år...!

Skrevet

Jeg har forresten aldri brukt dyna, annet enn til innesoving (har kombibag). Nå går vi straks over til sportsvogna, og da er i alle fall dyne uaktuelt - da vil jeg ha en lukket pose som beskytter mot trekk.

Skrevet

Byttet fra vinterdyne til sommerdyne på voksiposen i går. Muligens en tanke optimistisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...