Ketisi Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Idag er tredje dagen jeg har sittet 2 timer på legekontoret, fastende, for å ta glucose belastning. Uten å få det gjort!!! Så nå gir jeg f... Etter to timer er jeg så svimmel og kvalm at jeg gir opp, særlig siden det fremdeles var 8 stk før meg i køen.... risikerte å vente minst 1 time til, før jeg fikk startet testen. Og så måtte sitte enda 2 timer før jeg var helt ferdig. Har ingen symptomer på diabetes, og har ikke hatt det hele svangerskapet, babyen er 4% større enn gj.snittet. Og jeg har 3 1/2 uke igjen... Skjønner egentlig ikke hvorfor legene skal plage meg med det her? Hadde småen vært diger hadde jeg forstått det, men 4%.....?
charlotte27 Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 jeg gadd ikke det jeg, sa jeg ikke hadde tid, men det har jeg ikke heller, bare no tull ,vis en ikke har symtomer, har ikke tatt det med di 2 andre barna mine heller...... så bare gi beng...
septemberpiken Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Det hadde jeg ikke giddet om det ikke var andre grunner til at de ønsket at prøven skulle bli tatt, nei!
AdrenaLine Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Er det denne man skal ta i uke 28? Legen min nevnte det ikke med et ord. Har diabetes 2 i familien (både tante og bestemor) så burde vel kanskje, men orker ikke tanken på å ikke spise. VET jeg vil gå i dørken da... Gjør alle dette?
trine->mai07 og juni09 Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Tror det er veldig individuelt hva legen bestemmer seg for. Jeg har ikke noe diabetes, men min farmor og min oldefar har dia 2. Jenta i magen min ligger 14% over normalvekt og beregnet til 4 kg ved termin. (det som er estimert, men om jeg tror så mye på det er en annen sak) Jeg har ikke fått noe beskjed om en glucosebelastningstest. Trodde at hvis du skulle ha det så måtte du blant annet ha glucose i urinen også. Fatter ikke hvorfor du må igjennom det når du bare ligger 4% over normalen...
julibaby09 Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Jeg hadde ikke gidda... Hadde insulinkrevende svangerskapsdiabetes forrige svangerskap, og må mest sannsynlig begynne på insulin nå også, men da er det jo gode grunner for å ta denne testen. Tre uker igjen? Nei, da får du jo ikke gjort så mye likevel, vel?? Lykke til
Thessa og Bebbis Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Jeg ga F også! Eneste grunnen til at de ville ha meg til å ta den var pga at jeg lå litt over grensa på BMI'en min. Babyen er normalvektig pluss 5% og jeg har aldri skilt ut sukker i urinen. De burde seriøst komme opp med en annen måte å teste gravide på enn at vi må faste og drikke sirup. Det sier seg jo selv at det sjeldent funker veldig bra.
Kæmma og trultene Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 herlighet hva slags legekontor er dette da?? Jeg tok testen forrige uke pga utslag i urinen, Fikk beskjed om å komme kl 8 og var der før de åpna, kom rett inn, tok en prøve og drakk melisvannet (som ikke var så ille som jeg hadde fått inntrykk av her...) og satt to timer ute i sola og venta. Så gikk jeg inn etter 2 timer og sa at nå måtte de ta ny prøve, og da kom jeg først i køen igjen - et stikk og vips så var det hjem momsende på matpakka jeg hadde tatt med meg. Kvalmen ga seg faktisk etter et kvarters tid... Syns det er rart at de hos deg ikke tar deg inn med en gang, som andre her sier er det jo et faktum at å faste som gravid er noe dritt!!! Hadde ringt legen og sagt det jeg, at sden det er så vanskelig å prioritere det, gir du beng i hele greia...
Ketisi Skrevet 29. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. april 2009 Grunnen til at jeg må ta dette er at jeg har for mye fostervann ( ? )Noe som er ett tegn på svangerskapsdiabetes eller glucoseintoleranse. Og så har jeg veldig mye diabetes i familien. Har aldri før hørt at man kunne ha for mye fostervann...( Mamma hadde det likedan, holdt på å drukne jm hver gang, men at det kan være arv hører de ikke på...Hun hadde aldri utslag på glucose.) Legen mente dette måtte følges opp i forhold til senere svangerskap. Hallo... jeg venter nr 4 !!!! og har bestillt sterilisering. ( Gravid m pp....) Og fordi jeg sannsynligvis ville utvikle diabetes med årene. So what... ikke verdens undergang det, det tar jeg når den tid kommer. Ikke når jeg er høygravid. Må ha mat ellers blir jeg kvalm og kaster opp. Har bestemt meg for at jeg gidder ikke, synest de plager meg unødvendig. Må dessuten inn på føden for vekstestimering den 7. Det innebærer 4 timer i bil.... noe som fører til at jeg blir sengeliggende ett par dager etterpå pga bekkenet. Skal til JM i morgen da kommer jeg til å be henne om å strippe meg, slik at jeg får en slutt på det her... ( er moden og 3 cm åpen, fødsel var igang i forrige uke, men stoppet opp ) Håper hun vil gjøre det, er 36+6 da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå