Gå til innhold

leker i hagen- noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg har en datter på 1,5 år - og en liten hageflekk. jenta elsker å være ute- men det blir veldig mye å grave i grusen i oppkjørselen- men jeg har jo mer lyst at hun skal være oppe i hagen. litt tryggere der.

Tenker det hadde vært bra med en hageleke der- enten sandkasse eller lekehus eller noe sånt. er det noen som har noen erfaringer med hva som er morsomt ? sånn litt mer enn 5 minutter? og som hun kanskje kan holde på med litt selv- sånn at jeg kan få luke litt i hagen samtidig og ikke bare holde på med hun ?

trenger litt tips om hva som er lurt- og hvor en kan få kjøpt sånne fine leker... ( er absolutt ingen snekker, så må være litt enkelt å montere.....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sandkasse pleier å være en slager. Kommer jo litt ann på hvor stor hagen er, men hva med en liten sklie eller huskestativ?

Skrevet

Kjøp feks. to slik plastsandkasser, har sand i den ene og vann i den andre. Så har dere bøtter, spader, vannekanner osv. Finner det på de fleste lekebutikker.

Skrevet

nesten alle bygg butikker - hagesenter har som regel uteleker ......

Men hva som hu vil bruke er ikke lett å vite barn er forskjelige.......

Skrevet

Hvis dere har liten hage, så ville jeg gått for en sandkasse, da slipper dere at hele hagen er et eneste huskestativ. Vi har en fin sandkasse som mini fikk til 1årsdagen. Tror den ble kjøpt på felleskjøpet og var veldig enkel å sette sammen, den er laget etter "lafteprinsippet", dvs ingen snekring eller skruing for å sette den sammen, kun får å sette på noen kanter på toppen, men de må man ikke ha på hvis man ikke vil. Den har også lokk som kan settes på når man ikke bruker den, sånn at man unngår at kattene i nabolaget bruker den som do.

Skrevet

vi har en bitteliten sklie, en bitteliten vuggesak ( fra IKEA) og en liten trampoline som ble kjøpt på OBS! i fjor. Pluss sandkasse. De tre smårollingene som bor her ( 1-3 år) vil ALDRI inn....

Skrevet

Vi har sandkasse, dukkestue, huskestativ og sklie, samt endel småleker. Gjerde og port med slå på utsiden kan være lurt hvis man bor et sted med trafikk.

De har slike ting på både lekeforretninger, byggvarehandel, Felleskjøpet. Se i reklamer som kommer i posten, har vært endel i senere tid.

Du må ikke ha med alt, ta med barnet å se hva som fenger og kjøp gjerne noe som varer, et huskestativ kan man montere småbarnshuske på og bytte ut senere med vanlig. Sandkasse er vel det jeg anbefaler mest, det er den barna har lekt og leker aller mest og lengst med her. Først med å makke og rote, senere ved å lage sandslott og vollgraver, veier og i det hele tatt. Spander på dere god sand i så fall som er lett å jobbe med så blir det ekstra moro.

Skrevet

En bør kanskje ikke fylle store kar med vann for så små barn da de lett kan drukne. Her gir vi en bøtte vann om gangen (liten).

Her har god erfaring med te/kaffesett i plast. Tømme vann fra den ene koppen til den andre osv. Kjøkkenutsyret fra ikea er også genialt til utebruk.

Skrevet

Ville også gått for sandkasse. Evt (om flekken er liten og dere ikek vil bruke den opp) kan dere jo kjøpe et sånn "basseng" som dere kan bytte ut og ha vann i på de varme sommerdagene (da seff under oppsikt, hehe). Disse kommer også med lokk og er uunnværlig om dere har katter i nabolaget, så slipper du å plukke bæsj oppi ;o)

Skrevet

Sandkasse med lokk - slik at det ikke kommer kattebæsj der i løpet av natta.

Skrevet

supert- takk for mange svar! da satser jeg hvertfall på en liten sandkasse med lokk, og så plast-te-servise. så får vi se om det blir en noe mer etterhvert!!

Skrevet

kjøpte en plastlastebil med litt plastredskaper oppi til snuppa - den er brukt noen timer allerede (briobutikk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...