lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Jenta vår er snart 7 mnd, og fryktelig kresen. Nekter og spise det meste, alt unntatt pupp. Men har nå fått smaken for brødskive, så hun spiser det med leverpostei til kvelds. Ellers spytter hun ut alt annet...vil ikke ha det!
Katsi Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Jenta mi på 7 år var veldig kresen som baby, prøvde alle slags grøtsorter og det gikk bare ned hvis det var dessert på tuppen. Til dags dato brekker hun seg når hun smaker grøt, liker heller ikke potetmos eller poteter, alt som har denne grøtkonsistensen. Det er jo viktig at hun får i seg alle næringsstoffene hun trenger så du bør jo fortsette å prøve andre matvarer men brødskive med leverpostei er jo en grei begynnelse så får du ta det andre etterhvert;)
jurgita&runa&trym Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Skattelita mi(8,5mnd) liker ikke grøt heller,så vi gir velling isteden...Hs sa at det var viktig at de får nok jern og det finnes masse av det i grøt og nok i velling også
Frøken Freken Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Nevøen min likte IKKE grøt, men spiste skive med leverpostei istedet!
blomsterjenta Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Har lest "Barn i Balanse" av den omdiskuterte Fedon Lindberg, som mener det er komplett unaturlig for babyer å spise grøt, i alle fall som første mat. Det å gå rett fra den fettrike melken over til karbohydratrik grøt er visst ganske på trynet iflg Dr Lindberg. Jeg serverer grøt selv, tenker at det er likegreit å følge "Statens" råd - men ganske interessant å lese litt og la seg inspirere av Fedon også, han går mot strømmen - men det er jo mye av det som er velbegrunnet.
¤¤angelina¤¤ Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Gutten min spiste grøt noen uker, men så ville han ikke ha mer. Prøvde ALT! Jm sa at skive med leverpostei var en fin erstatning!
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Hva mener Fedon at man skal gi istedenfor grøt da? Kan man gi brødskive med leverpostei som første faste føde? Blir ikke det vanskelig å svelge for mini? Har nemlig en svært kresen gutt på 6 mnd som nekter å spise noe annet enn pupp. Han bare snur seg vekk, brekker seg og spytter ut om jeg klarer å lure inn litt grøt, banan, potet e.l. Men brødskive har jeg ikke prøvd.. Hadde jo vært fantastisk om det (eller no annet lurt..) kunne falt i smak.. Sliten og søvnløs nå jeg...
blomsterjenta Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Skjønner godt at du blir sliten! Fedon mener vel at man kan gi det man selv spiser, grønnsaker, etterhver kjøtt og fisk - i most form, selvfølgelig. Brødskive er jo full av karbohydrat, ville nok ikke anbefalt det, han. Men prøv å fortsette å gi gutten din most mat, med litt fruktpuré. litt søtere, og lettere å venne seg til:) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå