Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår er 4mnd, og vi har lyst å ta ut spiralen å prøve på nytt, er det for tidli. hva syns dere? Det å få ett barn sammen gav mersmak:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å spørre om det er for tidlig er det kun dere som kan svare på. For meg personlig hadde det vært altfor tidlig, men om dere vil, så er det ikke "ulovlig" å prøve å få to veldig tette ;o)

Skrevet

hei! vel, dere vil jo få en 1åring når dere har en nyfødt baby da, om ting klaffer. det vil jo bli rimelig travelt kan man si! :) og kanskje eldstemann kunne ha fått litt mer alenetid med mamma og pappa før søsken kommer, men det er jo som andre her sier opp til dere da. Jeg vet iallefall at når mine babyer var rundt 4 mnd var alt bare kos,... men vent et par måneder så skal du se hverdagen begynner å få et annet tempo!

Skrevet

Kommer mye ann på hvordan formen din blir som gravid osv.

Skrevet

Går ut fra at du har hatt et enkelt svangerskap og en snill baby:-)

Hva hvis du blir veldig kvalm og kaster opp bare du rører deg i neste svangerskap? Eller hva hvis du får bekkenløsning og ikke kan løfte den babyen du har nå uten å få veldig vondt? Hva hvis neste baby får kolikk og gråter hele kvelden hver dag? Ville det vært greit å samtidig ta seg av det barnet du har nå, så er det jo bare å sette i gang.

For oss ville det vært alt for tidlig. Jeg kastet opp de første 3-4-5mnd i første svangerskap og hvis jeg hadde hatt en baby fra før da, så hadde jeg ikke orket å ta meg av den i det hele tatt.

Skrevet

Jeg ble gravid da minste min var ca 8 mnd (det er 17 mnd imellom dem), og med mindre du er veldig oppsatt på å ha to tette og driter en lang marsj i om det blir MYE arbeid så er det bare å sette i gang.

Det jeg derimot vil anbefale er at dere tar dere tid til å nyte i hvertfall det første året sammen med babyen før dere starter med prøvinga på nytt. Det første året er så utrolig, du ser barnet ditt gå fra å være bare en liten bylt til å bli et eget menneske som mestrer mer for hver eneste dag. Tro meg, du har ikke lyst til å gå glipp av det! Ikke ødelegg det første året med kvalme, tretthet, vondter, fødsel og en ny liten baby å ta seg av.

Svangerskapet blir heller ikke noe lettere når du har en så liten baby fra før som må bæres, hjelpes med alt osv. Jeg syntes graviditet nr 1 var kjempelett, det hadde nr 2 også vært, hadde det ikke vært for at jeg ble totalt utslitt av å være gravid og ha et lite barn i tillegg. Da er det nok lettere om du venter til det eldste barnet er litt mer selvhjulpent enn det er nå.

Om du er av sorten som aldri "får nok" av unger, som aldri går tom for overskudd og som virkelig ønsker tette barn (og er skikkelig motivert for det) så er det bare å sette i gang, da går det nok kjempefint. Om du bare synes førstemann er herlig og har lyst på en til, så drøyer du litt til og nyter tida med eldste alene :-)

Jeg hadde aldri vært lillegutten min foruten, men jeg hadde vel helst sett at han drøyde det litt med å komme. Jeg har også lyst på flere barn, men skal nå nyte tida med de to jeg har til de er ferdige med å løftes over i sprinkelseng, kan gå trappen selv, ikke må løftes opp til alt mulig og klarer å gå mer enn 200 m på egenhånd på en god dag.

Ser jo at de små har stor glede av hverandre, og det blir det nok mer av etter hvert også, men tror ikke gleden blir større med 1 1/2 år imellom enn 2 1/2 (f.eks).

Mersmaken kommer ikke til å minke om du venter noen måneder til ;-) De blir bare herligere og herligere!

Vet at det er delte meninger om dette, men her var i hvertfall min versjon. Og som sagt er du skikkelig motivert så sett igang :-))

Skrevet

Er enig i alt det dere sier over her, men vil tro trassalderen ikke er noe bedre tidspunkt å få en liten en, og jeg tenker at det er greit å gjøre seg ferdig med bleiebarna på noen år, enn å starte på nytt igjen ikke misforstå meg, det er ikke av praktiske grunner vi ønsker å prøve til igjen:) Takk for gode meninger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...