Gå til innhold

Fytti helvette!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben har ett munnsår og jeg har ikke tenkt veldig mye på dette, han gikk ned på meg i helga og det munnsåret er tydeligvis herpes 1 for nå er jeg full av herpes blemmer nedentil og lymfeknutene er så hovene at jeg så vidt klarer å gå. Fy Faen det gjør så sykt vondt!!

Noen som har noen tips og triks til å lindre smertene litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herpes 1 smiter ikke til kjønnsorganet.. herpes en er munnsår. får du herpes der nede er det herpes 2.. en uhelbedelig sykdom, som gjør at du får utbrudd hver gang du blir forkjølet, stresset osv hele livet..

Skrevet

Jo ,det kan smitte fra munn og ned til kjønnsorganet ..Det var sånn jeg fikk herpes der nede .Og det stemmer heller ikke at man får utbrudd hver gang .

Jeg har hatt utbrudd 1 gang for 10 år siden og kommer mest sannsynelig aldri til å få utbrudd igjen .Men jeg blir aldri kvitt det .

Skrevet

Smør på aloe vera gel .Det kan lindre litt.

Skrevet

De fleste opplyste mennesker vet vel at man ikke skal "ned der" med kjeften om man har et munnsår..

Du får faktisk medisin hos legen som ikke stopper, men lidrer og gjør utbruddene mindre.

Skrevet

Zovirax for herpes simplex. Den er uten resept i utlandet, og på resept her.

Zovirax brukes også på annen herpes, men da i en sterkere form, tror jeg.

Skrevet

Har en aloe vera plante stående så da prøver jeg det..

Ja, alle opplyste mennesker vet nok det . Men jeg tenkte rett og slett ikke over at han hadde munnsåret. Ikke visste jeg at han hadde herpes heller, han har ikke hatt utbrudd så lenge vi har vært sammen. Men var visst veldig plaget med det når han var liten..

HI

Skrevet

Ta kontakt med lege med en gang. Kjenner en som ble innlagt på sykehus for å få behandling og smertelindring første gang hun hadde herpesutbrudd fordi det var så vondt.

Denne venninnen min ble smittet når mannen hennes IKKE hadde utbrudd, så det smitter faktisk ikke kun ved utbrudd selvom de fleste tror det.

Skrevet

Såpass ja, men da må vel hun hatt ett ekstremt ille utbrudd? Det er vel ikke veldig vanlig å bli innlagt vel?

Skrevet

Men kan det smitte fra kjønnsorgan til munnen?

Noensomvet?

Skrevet

Det er ikke vanlig å bli innlagt, det var ekstremt ille. Hun ble avvist av legevakta først med at de ikke kunne gjøre noe siden utbruddet allerede hadde kommet så langt, men ble henvist til sykehuset av fastlegen dagen etterpå. Heldigvis for henne, så har hun ikke hatt så ille utbrudd senere og nå har hun medisiner hun kan begynne med så fort hun kjenner at et utbrudd er på vei.

Skrevet

jeg fikk beskjed om at det kan smitte fra kjønnsorgan til munn også.

Men du, hvis du har et godt immunforsvar så får du ikke utbrudd ofte. Jeg var plaget med utbrudd hele tiden men det ble bedre når immunforsvaret mitt ble helt fint.

Jeg tar også Lysin (ekstremt vanskelig å få tak i), det er en aminosyre. Og etter jeg begynte å ta hver det dag så har jeg ikke hatt utbrudd på flere måneder. Før jeg fødte da. Har hatt to utbrudd på en måned nå:(

Skrevet

Så godt å høre, har ett veldig bra immunforsvar. Kan ikke huske sist jeg var syk!!

Hvor fikk du tak i Lysin da?

HI

Skrevet

ja aloe vera både innvortes (juice) og utvortes (krem/gelly) kan hindre utbrudd!

Tar en juice hver dag opprettholder man et godt immunforsvar siden det inneholder mye av de vitaminer, minrealer, amminosyrer ol som kroppen trenger! Får en utbrudd kan krem og gelly hjelpe til med å lindre smerte og føre til raskere sårheling. Dette er jo ikke medisin da, men en kan bruke det forebyggende!!

Skrevet

Herpessalven er blitt reseptfri nå, spør etter den på apoteket. Den skal helst brukes akkurat når du kjenner utbruddet starter, men lindrer litt og forkorter utbruddet om du bruker det seinere. Fins visst tabletter også, på resept.

Skaff deg medisin, det kommer nok igjen. Jeg har bare erfaring med munnsår, men ved stress, for mye sol (neppe noe problem i underlivet..), forkjølelse el andre sykdommer er man utsatt for utbrudd, og da er det lurt å ha salven liggende. Jeg har prøvd noen kjerringråd også, uten noe særlig virkning, så hvis utbruddet er så kraftig som du beskriver så er ordentlige medisiner absolutt å anbefale.

Utbruddene er kraftigst og hyppigst rett etter man har blitt smitta, men bedres etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...