Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye vann drikker din baby til f.eks grøtmåltidet? Redd det blir litt lite væske jeg, for her går det bare ned ca 20 ml vann pr måltid. Er det derfor han har behov for sviskemos for å få poopooen sånn passe myk?

Har forresten vært flink og smart mor nå. Laga store mengder sviskepure som jeg har fyllt over på isbitposer. Koker vann til grøten, blander inn to sviskemosterninger og vips har vannet akkurat passe temp til å ha i melkepulver og grøtpulver. Så er det bare å spise ivei;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D va lurt!! :-) Ska fanimæ gjøre d sjøl også, for e kjeedeli å vente på at grøten ska bli passelig :-P Men e vell mer latskap fra mi sia som bare peise kokanes vann over grøtpulvere istedet for å ha lunka :-)

Hær får han kanskje like mye vann fra glass som din gutt, men så gir æ han mme før hver lur og før han ska legge sæ. Dermed får han i sæ d han trenge.

Her e d motsatt, gutten min får til sjøl ca 1 gang i døgnet etter at vi bynnte me havregrøt :-) Hakke brukt malt eller sviskepure på 2 mnd :-D

Skrevet

Jeg ammer jo innimellom jeg og, så har får vel mer enn jeg tror. Er bare så fryktelig raskt ved puppen, spesielt nå når han er forkjøla. Går med spreng hele dagen lang.

Får prøve havregrøt jeg og...har brukt mais og hirse så langt:)

Skrevet

Han gjør nåkk d ;-)

Ja, prøv me havre ;-) Vi e bynnt me fullkornsgrøt nu også :-) Men mulig gutten din e yngre enn min? Han e snart 6 mnd :-)

Skrevet

Min er 6,5 mnd, så er nok en mengde grøter vi kan starte med...jeg har bare holdt meg til de han endelig har villet spise av:)

Skrevet

:-) Æ forundre mæ stadig over smaksløkan hans, for den SMåfolk nattgrøten smake jo svært lite egentlig, men dn elske han! Hiv i sæ en stor porsjon i en fei, mens de fancy grøtan me banan-aprikos å ka d nu ikke e alt samma e han ikke like begeistra for ;-) Men så e d jo ikke vi som ska ete dm heller da :-P

Skrevet

Min er 7 mnd, og det er først den siste tiden har har drukket noe særlig vann til maten. Han hadde aldri fått flaske, kopp e.l. før vi begynte med fast føde, så vi har forsøkt diverse forskjellige. Tok litt tid før han skjønte poenget.... Jeg ammer alltid før måltidene, men nå drikker han mer vann også. Kanskje sammenheng med at vi fant en flaske han "likte"... De får nok i seg mer væske enn vi tror - via amming, litt vann til maten, og ikke minst væske som er i maten.

Vi bytter på disse grøtene: Havre med banan/aprikos, havre naturell, og hvete med eple....

Skrevet

Ikke dumt å lage sviskemos selv, forresten! Kanskje jeg skal ta meg i takken og få gjort det selv.... Vi gir sviskemos hver dag. Synes det er greit å forebygge at det blir tett ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...