Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Trenger noen råd fra noen oppegående mennesker. Vi har familie i ved Chicago og skal på besøk i slutten av juni. Turen er bestilt og betalt. Vi har to små barn på 1 og 3 år og nå begynner jeg å bli litt engstelig grunnet svineinfluensaen. Er jeg overhysterisk? Bør vi avlyse hele turen? Veldig glad for svar
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Hvordan verden ser ut om et par måneder er vanskelig å si, kanskje har vi å gjøre med en pandemi, eller kanskje blåser det hele over ganske fort. Uansett, blir man syk i USA, så får man vel hjelp der også vil jeg tro.. Selv ville jeg ha avventet så lenge som mulig før jeg eventuelt avbestilte turen.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Det er ingen grunn til å avlyse turen. I hele USA er det så langt påvist noen få tilfeller av svineinfluensa. Viruset er IKKE spredt utover hele USA. Svineinfluensaen er IKKE en epidemi i USA. Hvis det skule BLI en epidemi i USA innen dere skal dra, så får du heller revurdere reisen da. Den største smitterisikoen finnes ved å være innen 1m radius rundt en smittet person som hoster eller nyser. Vis vanlig forsiktighet rundt syke mennesker med influensasymptomer, og ha god håndhygiene, så er dere ganske trygge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå