Gå til innhold

Joda, rørende historie dette med sekslinger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er det bare meg som reagerer litt på hvor rosenrødt ting blir malt i slike dokumentarer? Litt dramatikk underveis var det jo, men ting virka litt for glatt i etterkant når dramaet var over, litt for mye: Og så levde de lykkelig i alle sine dager.

Selv med mye hjelp, jernvilje og uansett hvor høyt man elsker barna så ser jeg for meg at det må være beinhardt og tøft på mange måter. Har jo mange barn selv om en ikke flerlinger da, har gode rutiner og gjør en helvetes god jobb, men en ting er sikkert, her er det ikke noe _eventyraktig_ perfeksjon overhode på noen måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda...men det er vel stort sett de gode dagene man husker i ettertid, så hvorfor fokusere på det negative? Det sier seg selv at det er mye arbeid med seks små - men tenkt så mye latter? Så mye glede? Så mange stolte øyeblikk? Unødvendig å sette fokus på det negative da.

Skrevet

Jau jau, men dokumentaren hadde ikke fått den lykkelige avslutningen da vel?

Så den ikke selv, men regner med at det var amerikansk? I så fall er det jo obligatorisk med happy ending

Skrevet

Ja, det var det. Og for å svare på deg over her, nei, jeg ville ikke ha had fokus på det negative heller, men mer spekteret kansje, siden det tross alt er en dokumentar. Savnet det litt, det blir faktisk litt for søtt og klissete etter min smak da, grenser til småkunstig. Ikke svangerskapsdelen, der var det jo nok fokus på det negative også, men etter de kom hjem ble det litt for "happy", selv om de helt sikkert var lykkelige også, men virka litt vel glatt i forhold til det som er realiteten med så mange barn på en gang, selv med all verdens hjelp.

Skrevet

Jeg reagerte og på det. 6 premature barn og syk mor etter fødsel.

Må jo ha vært litt hyling,rot i huset og udusja ,sliten mor innimellom.

Skrevet

Det kan jeg fortelle deg at det har vært her i perioder enda jeg er ordensmenneske og hygienenazi på min hals. Men det er perioder der det bare blir sånn når det røyner på som verst med sjukdom, dårlig dag og andre hindringer når man har en haug unger med behov for både bleieskift, mating,hjelp med forskjellig annet eller som skal legges og i det hele tatt. Og jeg har ikke flerlinger heller, men har noen tette barn. Til tider lurt på hva i helsikkes jeg har begitt meg ut på, men nå er det slik at man har livsynet man har, og elsker man barn og ønsker seg mange barn så får man det jo til, men rosenrødt er det ikke selv om barn og voksne har et godt liv på tross av humper i veien.

Synes disse amerikansje og kansje endel andre dokumenterer blir litt for unøyanserte på enkelte områder. Engelske går kansje litt andre veien igjen, fokus på det som er ille og negativt i visse tilfeller.

Skrevet

Nå hadde de masse folk, familie og venner og noen ganger hjelp fra kommunen som stakk innom hver dag og hjalp de, og mora stilte opp omtrent døgnet rundt. Så de fikk masse hjelp til mating og stell, det hjalp vel litt på så de hadde mere ork til alt annet.

Helt utrolig at alle barna var så friske da de ble født, han ene måtte tarmopereres, men bortsett fra det så....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...