Gå til innhold

avlyser kanskje bryllupet:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har fått noen uforutsette utgifter.

så kanskje vi ikke har råd til å gifte oss nå:-(

vi hadde i utgangspunktet tenkt på ett billig bryllup uansett.

vi har ikke behov for det store greine egentlig.

men nå sitter vi med 20tusen mindre enn planlagt. hadde satt av 40tusen ca.

har ikke mye mulighet til å spare heller. og vi skal gifte oss i september.

søsteren min kom med forslag om at vi kunne høre om familien vil sponse litt istedet for å gi gave.

(vi ønsker oss ingenting,har alt vi trenger) men jeg syns det er frekt.

vi har virkelig lyst til å gifte oss nå å ikke utsette enda ett år.

utsatt det før pga graviditet og fødsel.

det er jo ikke noe dere kan gjøre med det,men måtte bare skrive det ned. regner ikke med å få noe svar her,men.......

takk for at dere leste.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, ønsk dere penger istedet for gave:) jeg er sikker på at de fleste syns det er greit å gi pengegave, då slipper man det stresset;)

det går bare bra skal du se:)

Skrevet

Lenge til september ;-)

Dere har fortsatt 4 måneder å legge av noen kroner, og hvis dere jobber: ikke glem feriepengene, de gir en fin lønnsslipp i juni.

Hva med å ønske dere penger av de nærmeste ihvertfall, de som dere føler det er ok å si det til, foreldre, besteforeldre, søsken, tanter og onkler osv? Vi gjør det. Blir fort en del tusen av det, og dette burde ikke folk ha noe i mot hvis dere forklarer situasjonen med uforutsette utgifter. De fleste ønsker vel heller å gi penger og komme i bryllupsfest enn at bryllupet blir avlyst.

Lykke til!

Skrevet

Hvis dere ikke ABSOLUTT MÅ ha et standard bryllup så går det jo an å tenke litt alternativt! Det går an å ha grilling, så kan folk ta med det de selv ønsker å spise. Eller ha koldtbord og fordele hva folk skal ta med. Eller dere kan droppe hele middagen og ha kakefest sånn som den amerikanske varianten! Masse frukt og kaker kan funke bra det =)

Eller så er det jo bare å prøve å tenke på måter dere kan gjennomføre et bryllup på som ikke koster fletta! Finnes mange måter å gjøre det på, er bare keativiteten som setter grenser!

Lykke til! Håper dere finner en god løsning på det =)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hi- vet du hva,vi var i samme situasjon (nesten ihvertfall).. vi har veldig dårlig økonomi for øyeblikket, og e skal beg å studere til høsten. Vi hadde planlegat et ganske stort og dyrt bryllup (80-100tusen klassen), men nå har vi droppet alt det dyre, funnet et billig lokale, og skal bare ha koldtbord og kaker:)

Vi får 20 tusen av mine foreldre ( alle søskene mine har fått det til bryllupet til utgifter og diverse) så tror jeg at vi får noe av hans foreldre. Vi blir ca 50 stk til middag(inkl. 14barn).

Regner med å bruke ca 30 tusen på bryllupet. Vi har avlyst bryllupet så mange ganger (les: 3 ganger!!), så nå valgte vi bare å gjøre det sånn:)

Vi gifter oss 3oktober:)

Skrevet

Husk på hva som er hele poenget med bryllupet også! Dere to har lyst til å gifte dere med hverandre, og så vil dere kanskje at familie og venner skal dele den dagen med dere. Vielsen koster jo lite eller ingenting, så den delen får dere hvertfall ordnet, og det er jo det viktigste!! :) Deretter, be inn til et litt mer uformelt selskap, spør om alle kan ta med seg en rett eller kake hver. Få venner eller familie til å hjelpe til med ting i bryllupet, som f.eks ordne med transport fra kirken, ta bilder, ordne med hår og sminke,osv. Min erfaring er at folk syntes det er hyggelig å bli spurt, og bidrar gjerne med noe til slike anledninger! Ikke vær redd for å spørre om hjelp!

Det behøver ikke koste skjorta med bryllupstøy, du kan finne fine brukte brudekjoler på finn, evt. ha noe annet enn tradisjonell brudekjole, du kan lage brudebuketten og blomsterdekorasjoner selv, om du bor nærme grensen kan du kjøpe vin i Sverige, evt. kjøpe kartongvin og helle over på karafler. Det er masse muligheter, det viktigste er jo at dere gifter dere! Festen blir sikkert kjempefin både for dere og gjestene uansett om den koster 20 000 eller 100 000!!! "Go for it" sier jeg hvertfall :o)

Skrevet

Vet ikke hvor mange gjester dere har tenkt dere, vi blir ca 55gjester. Skal ha et lite og enkelt bryllup, store er ikke min stil. Men vi får en fint bryllup til under 20 000. Havner mellom 12-15000. Så det er mulig. Men seff, kommer ann på hvor mange gjester dere har tenkt å be:)

Lykke til.

Skrevet

vi skal ha 40 til middag,60 til kake.

hvordan få det så billig "Unemi termin 28juli"???

Skrevet

Vi "måtte" av ulike årsaker holde bryllup langt tidligere enn vi først hadde tenkt. Og et lite bryllup med bare noen få inviterte var heller ikke en mulighet.

Så vi moblieserte slekt og venner til matlaging, servering og annen hjelp, fikk låne et flott lokale, osv, og mange bidro til festen. Treretters middag, fri alkohol og 80-110 gjester. Det ble en fantastisk dag! Tror ikke vi hadde mer enn ca 30 000 i direkte utgifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...