Suss@ med 3 gutter Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Att Keisersnitt er en enkel utvei!! For det tror jeg ikke det på noen måte er.. Nå har jeg bare født vaginalt vanlig fødsel med hode først. Men nå har jeg bebi i sete og alle sier åja da blir det vel KS da!`? Hvorfor det tenker jeg da?? (om alt ligger til rette for vaginal fødsel da) For det er jo ingen enkel utvei, og aldeles ikke noe mindre vondt kan jeg tenke.. Sist tok det meg bare noen dager før jeg var tillbake til normalen, men etter er KS sår har man jo mange uker med ett sårt sår-... Vet ikke helt hva jeg vil med dette innleget men måtte bare få det ut;)
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Helt enig med deg, jeg er også så "heldig" å ha født begge mine vaginalt, helt grusomt vondt selvsagt men det var jo over kort tid etterpå KS er min store skrekk, har operert i magen tidligere p.g.a svangerskap utenfor livmoren og en stor cyste (de måtte åpne ganske mye) og det tok utrolig lang tid før det ikke gjorde vondt lengre... Håper virkelig denne spiren her kan fødes vaginalt...
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 jeg fødte vaginalt sist, men denne gangen må jeg mest sannsynlig ta ks pga medisinske årsaker...og jeg ville mye heller født vaginalt, ja! gruer meg veldig, for sist hadde jeg en rask fødsel og kom meg fort etterpå...har operert i magen før, og vet at det er pyton etterpå..men må man så må man;-(
♥ anonym♥ Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 enig. hadde ks sist. håper for alt i verden at jeg slipper det nå. hadde ingen plager med det i etterkant og såret grodde fort, men vil ikke gjøre det igjen
Studinen88 m/ gutt i magen ♥ Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Man er jo fortsatt usikker på om det beste for et barn i seteleie er keisersnitt eller vaginal fødsel. Det er klart at det ikke er bare bare å gjennomføre keisersnitt. Det er jo tross alt en operasjon! Men likevel, så kan man risikere at hodet/skulderpartiet er større enn først antatt/sett på ultralyd, og at man må ta keisersnitt likevel. Dette er min største skrekk. Altså et "akutt-ks". Da er det bedre når hele operasjonen er planlagt. Jeg føler at dette da er tryggere både for mor og barn. Vondt der og da er det jo ikke med keisersnitt ettersom man får bedøvelse. (Hvis man har planlagt det og det ikke skjer akutt vel og merke.) Sitter barnet fast ved bekkenet, og man må få det ut, så har man jo hørt slike skrekkhistorier om keisersnitt uten bedøvelse. Etter fødsel så er det sårstell osv for å unngå infeksjoner osv, men om det er mer eller mindre vondt enn vaginal fødsel vet jeg ikke. Jeg synes det i høyeste grad skal være den fødende som bestemmer om man skal foreta keisersnitt eller vaginal fødsel når barnet ligger i seteleie. Så klart må medisinsk personell komme med anbefalinger osv, men jeg mener at det er mor som skal ha det siste ordet.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 28. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2009 Ja jeg er jo enig i att om det er medisinske årsåker, eller komplikasjoner osv så er jo helt klart KS det beste.. men har bare intrykk av att mange tror det er en "enkel" utvei! Studinen88 m/ hybelboer ♥ jeg fødte en stor gutt sist, så vet att jeg har god plass, selv om han kom den rette veien. Men tro meg jeg gruer meg veldig til en eventuelt sete fødsel, og vet att det kan bli en god del komlikasjoner. Så¨hadde jeg fått beskjed av legene om att det mer forsvarlig med ett KS så hadde det blitt det. Men ut må han det er vel det enseste som er sikkert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå