Gå til innhold

andre som har født 5 kilosbabyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei jente som var 5 kilo når hun kom, lurer litt på om andre har født så store badyer vet noe om hvor stor sjansjen er for at nr to blir større? tenkte høre om jeg kunne få en exta ul etter den i uke 18 for å måle den litt,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har med nr 2..

Og holdt på å miste han, vi er heldige som har han i dag..

Nr 1 var født 16 dager før termin og var 3,8 kg (vaginalt fødsel og startet av seg selv)

Nr 2 var født 14 dager over termin og var 5284 g, de gamblet med livene våre ( vaginalt fødsel og ble startet)

Nr 3 var født 9 dager over termin og var 4050 g. (vaginalt fødsel og ble startet)

Håper inderlig at denne gangen skal alt gå av seg selv..

Skrevet

Nei, men jeg har derimot født en 6,2-kilos baby. 58 cm. Gutt.

Nummer to, en jente, ble tatt 14 dager før termin mtp størrelse og veide 4050.

Nummer tre, nå også en gutt og i uke 26 ble estimert til å ligge "godt over vektkurven" i dag.

Selv har jeg gått opp 3 kg og spiser bare sunn mat og har ingen svangerskapsdiabetes eller liknende.

Kan fortelle deg etter sectio tre uker før termin hva vekten ble. ;D

Skrevet

Oh my god, 6,2 kilo.. kom han ut riktig vei??? Og hvordan i all verden klarte du det? Hilsen en som har angst for å få stort barn denne gangen, fødte en helt gjennomsnittlig sist :)

Skrevet

Neida, ikke vaginal fødsel. Med 41 cm rundt hodet, så skal det vel godt gjøres ja. Hehe ;)

Skrevet

Fem babyer á en kg?????

Bare MÅ pirke borti språkslurvet her! :-)

Dette er så dårlig skrevet at det blir morsomt, beklager hvis du finner det støtende, men orddeling er ikke tillatt i norsk, og tall under ti skal skrives med bokstaver. Derfor blir dette riktig komisk!

Ha en fin dag!

Hilsen norsklærer med baby nummer fem i magen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke helt, men nesten! Min første var 4575g, og 51 cm.. Han så ut som Michelinmannen! Og han var ikke så kul å føde heller, så jeg brukte litt tid på å like ham etterpå!

Har hørt at sannsynligheten er stor for at nr 2 blir større, men det er ingen regel! Jeg har lagt på meg myyye mindre så langt (er 21 uker nå), og denne gangen er det visst ei lita jente der inne. Så jordmor på UL mente at hun kunne fint bli liten og søt, selvom forrige var et "monster"!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...