Gå til innhold

Prosjekt vektoppgang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 19+3 nå. Spiser helt fint, det har jeg gjort hele svsk (selv om jeg var litt grønn i begynnelsen), er faktisk ganske sulten og spiser mer enn mannen min til tider. Får i meg en avokado med olivenolje nesten hver dag, ofte chips på kvelden, rundt en halv pose(!). Men jeg går jo ikke opp!

Jeg er 1,70 høy, starta ved 69 og nå er jeg 70,6. Det har jeg vært de siste sju ukene... Det som bekymrer meg er at sist (da jeg fremdeles hadde lov til melkeprodukter, er allergiker, funnet ut nylig) så brukte jeg ost til å gå opp. Jeg hadde også voldsom halsbrann de siste 3mnd sist og gikk omtrent ikke opp de siste mnd pga det. Endte vel opp 7,5kg totalt sist.

Har forresten et kontrollert stoffskifte, legen følger med.

Dagsplan, lyver jeg eller? nope

I dag har jeg spist:

Frokost: Frokostblanding med Oatly (havremelk), kopp kaffe med sukker

Mellom: To bananer, to rundstykker

Lunsj: 200g kylling, mais, salsa (tilovers fra middagen dagen før)

Mellom: eple

Middag: To karbonader, to egg, pommes (bakt) og en hel avokado med balsamico og olje.

Kvelds: Chips, peanøttsmør og sushi...

Hvaskjera? Har flott stor mage. Passer på at jeg får i meg vitaminer og mineraler hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke å "skje" noe som helst egentlig ;o) Jeg gikk opp 7 kg med nr 2, sto leeenge stille, og så gikk jeg saakte opp. Jenta veide rett over 4 kg da hun ble født, 2 dager før termin, så hun fikk alt hun skulle ;o)

Skrevet

Men det er jo ikke helt greit å tære på kroppen da? Og da jeg hadde babyen ute sist fikk jeg alldeles ulvehunger og spiste som en gaaaal. Gikk jo opp mer i året etter enn hele graviditeten...

Skrevet

Hmmm.. når jeg trenger gå opp er nøtter og oliven, marinerte ting i olje og avokado sakene som funker. Ser at du allerede er på avokadokjøret:)

Om du spiser nok (og det ser ut som du gjør det syns jeg) så er det vel ikke noe å bekymre seg for?

Skrevet

Nja....jeg veide ikke mer en et par-tre kilo enn deg i utgangspunktet, og jeg led ingen nød. Spiste omtrent hva jeg ville, men var veldig aktiv da... Gjorde ikke noe for å gå opp lite liksom...har en aktiv hverdag med en del trening i jobben :o)

Men sånn generelt: Fet fisk, nøtter, gode oljer, en dæsj fløte i ny og ne, og gjerne også en del trege karbohydrater for å "fylle opp".

Skrevet

Så lenge du spiser og får i deg vitaminer og mineraler så gjør du vel alt rett. Ikke alle som legger særlig på seg, mens andre legger 30 kg på seg ved å spise det samme som deg. Legen følger vel med på SF-målet og passer på at babyen vokser.

Selv hadde jeg ikke lagt på meg noe halvveis med førstemann.

Skrevet

Nøtter og mandlar er jo klassiske kalorikjelder, viss du likar/tåler det, det same er tørka frukt.

Det er jo heller ingen regel som seier at alle må gå opp 15kg i svangerskapet. Kanskje du berre er sånn som ikkje legg på deg så mykje, og så tar kroppen det igjen etterpå?

Med nr 2 la eg på meg totalt 9kg. Eg gjekk ned litt til å begynne med (mykje kvalme, oppkast),og var 30 veker på veg då eg var komen opp igjen til startvekt. Eg har for øvrig og ein sånn kropp som tydelegvis er veldig opptatt av å hamstre når eg ammar, det er DÅ vektproblema kjem for meg :-/

Lykke til frå meg som snart har satt til livs ein halv chipspose i kveld eg og, heilt definitivt utan å ha bruk for det ;-D

Skrevet

Ja ikke sant, hamstre i ammingen... Å gå ned etter amminga var jo en kjempejobb! Jeg fikk en smell i stoffskiftet da, det ble litt lavt, så siden da (på vekttoppen da legen fant det ut) så har jeg fått tilskudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...