Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg på nippet til å kjøpe et nytt glis til lille Bo, men jeg har fortsatt mine tvil. Så om dere kan hjelpe meg med disse spm hadde det vært supert ;)

-Bo er 6 mnd om noen dager - kommer jeg til å rekke å ta i bruk vognbagen?

-Hvordan er det å sende vognbag med på fly - regner ikke med at den går inn i transportsbagen?!

-Hvordan fungerer sportsvognen som sovevogn?

-Hvor lenge kan et gjennomsnittlig stort barn bruke bugaboo? Virker som om mange vokser fort ut av den.

-Jeg bor høyt opp i blokk - uten heis. Foreløpig har vi satt vognen under trappen nede - men det tør jeg ikke med en buggis. Og det å låse den inn i boden er et tiltak uten like. Er det optimistisk å tro at jeg skal orke/klare/gidde å legge sammen vognen og bære både den og Bo opp alle trappene hver dag?

Om noen har forslag til en annen vogn der barnet sitter GODT i sportsdelen så rop ut. Har en mistral nå, og føler at Bo synker sammen og sitter utrolig skjevt og ubehagelig i den :\

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har både en Teutonia Spirit S3 og en Bugaboo Bee ihvertfall og er veldig fornøyd med begge 2. Jenta mi sitter godt i begge vognene. Begge har full liggestilling også.

Skrevet

kanskje han sitter dårlig fordi han er så liten?

Skrevet

jeg har bugaboo:)

bag del til en på 6mnd, glem det;) sitte delen funker så bra, begynte å burke den rundt 5-6mnd, enkelt å veksle mellom sitte og ligge!

Lillegutt sover kjempegodt oppi sportsdelen, da han hadde falsk krupp så hadde vi han oppi vogna istede, fikk hodet litt opp og siden den er lagd slik at han "sitter" selv når han ligger så glir han ikke ned. genialt

bagdelen får man oppi transportbagen, bugaboo er litt sånn ikea byggesett, demonterers på alle mulige måter.

men vi bare sendte den i slik standard plastsekk, gikk helt ok,

men når vi skal til spania neste måned så skal vi heller ha med en billig reisetrille, vil ikke at den skal bli ødelagt (er jo ganske stor sjangse for slikt vettu)

Hvis du er redd for at den skal bli stjålet så kjøper du en slik snowboard lås, det er en wire som du kan tre igjennom hjulene og rundt feks noen sprinkler i glenderet og låser.. da blir det vankelig å stikke av med den, og hvis noen skulle greie det så blir det dekket av innboforsikringen din;)

Skrevet

Vi har Bugaboo Cameleon, og jeg ELSKER den!!! :-)

Så for å svare på spørsmålene dine, lillegutt er snart elleve mnd og har ennå litt plass i bagen (og jeg ville brukt den, hadde det ikke vært for at han klatrer ut og over kanten).

Han sover godt og lenge i sportsdelen, men jeg vet jo ikke om alle barn gjør det.. ;-)

Vi har reist masse med fly og har ikke hatt noe problemer med å ha med vogna, ikke noe skader i det hele tatt - og vi har ikke transportbagen.. Men vogna skal gå i transportbagen selv med bagdelen, du må bare ta stoffet av rammen (tror jeg), så bagen ikke blir så høy. Da skal den passe!

Jeg vet ikke hvor lenge vi kan bruke sportsdelen, men lillegutt er 75 cm lang, og vi har en del cm å gå på, både i lengen og bredden.

Eneste som er minus med den vogna er at den ikke er noe grei å dra opp trapper, altså dra den opp med babyen oppi, etter håndtaket. Vi fikk nytt understell etter at håndtaket ble slarkete etter å ha blitt dratt opp de syv trappetrinnene inn til oss.. Men selv om man ikke skal gjøre det, pleide jeg bare å bære bagen opp i bumperbaren og ta understellet under den andre armen, da gikk det som en lek! Men det blir nok tungt etterhvert å drasse den med opp og ned hver dag.. Du har ikke mulighet til å låse fast understellet med en sykkellås eller noe sånt da?

Lillegutt sitter hvertfall som et tent lys og storkoser seg i vogna si! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...