handygirl Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 2. påskedag fikk jeg noen fugleloppebitt (tror jeg det var) på beina. Ikke uvanlig å få det ute om våren på landet hvor jeg bor, men de pleier som regel å gå fort over. Det har det ikke gjort for meg denne gangen. Jeg klør kjempemye på beina, armene, ryggen, hendene og litt på brystet. Virker ikke som om jeg har noen prikker eller bitt før jeg begynner å klø meg. Etter at jeg har klødd mye på et sted, får jeg røde prikker/små sår. På beina har jeg fått svære blåmerker etter å ha klødd meg. Ryggen er også øm. Jeg pleier ikke være allergisk mot noe. Bruker sensitive vaskemiddel og spiser ikke noe uvanlig. Noen som aner hva dette kan være? Har prøvd allergitabletter, men det hjalp ikke noe særlig. Klør hver dag, men ikke hele dagen. Føler det er verst om kvelden. Aaarrrrgg.... Jeg kløøøøøøøøøøøør!!!!!
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Synes du skulle ta kontakt med legen jeg og få det sjekket. Kan jo være alt mulig egentlig...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Fugleloppe-bitt gir myggestikklignende vabler. Er det det du har, så lönner det seg å vaske alt sengetöy, klær osv på 60 grader for å bli kvitt det. Prröv med eurax eller hvitvask mot klöen. Gir det seg ikke etter å ha vasket alt, ville jeg kontaktet lege.
SaDa Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 vi fikk noe linende symptomer et år vi campet i telt. Ble heldigvis kvitt det etter vi vasket alt vi hadde med oss
Gjest Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 "Har prøvd allergitabletter, men det hjalp ikke noe særlig." Det er ikke sånn at allergitabletter virker med det samme, som en hodepinetablett. Allergitabletter må tas over tid, helst bør man begynne med dem en tid før allergisesongen starter. Hvis du fortsatt klør, foreslår jeg at du fortsetter med allergitabletter.
handygirl Skrevet 28. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2009 Som sagt har jeg til nå ikke vært allergisk heller og derfor ingen erfaring med allergitabletter. Fortsetter å ta dem, kanskje de vil hjelpe etterhvert da. Smører med Eurax, men det hjelper heller ikke så mye. Har fra før ingen vakker kropp og nå ser den enda verre ut etter all kløingen. Skal til legen om en uke og vil nevne det for han om det ikke har gitt seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå