Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Jeg er lærer, og kom inn i klasserommet hvor en kollega har undervist i Religion og livssyn. 2. klasse har om Islam. Lærer har laget en liste, som er hengt opp midt på tavla. Den inneholder ca. 8 punkter om Islam. På 1. punkt står: "Terrorisme. Hellig krisg. Jihad." Så følger andre punkter, som Muhammed, Allah: Gud, Moske osvosvosv.. Der og da ble jeg seriøst PISSED! Tok ned listen, før elevene fikk kommet på plassene og sånt, og lot hele lista ligge nede. For meg blir det helt feil, å i det hele tatt komme inn på dette med terrorisme, når en skal lære 8-9åringer om Islam?? Kommer til å kreve forklaring imorgen, dette var IKKE moro:-(
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Her får heldigvis poden det inn med morsmelken. Pappan er av muslimsk opprinnelse, så han kommer til å lære en god blanding av både islam og kristendom, både hans og min kultur. Ingen av oss er praktiserende religiøse og vi kommer ikke til å presse han til å tro på ditten eller datten, men sørge for at han får det beste av begge kulturer og lære han om begge religioner (religionene er ikke så innmari ulike om man ser bort i fra hvordan enkelte praktiserer både kristendom og islam) og er gode i bunnen, og det er det viktig at de lærer seg.
Gjest -<<- Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Fascinerende. Kan du ikke henge den opp på lærerværelset?
Gjest Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Er det rart FrP har slik oppslutning når det er slikt vi lærer våre barn?!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Men hvem hadde lagd listen? Hadde læreren skrevet ned det elevene forbandt med islam? For da er det jo nokså aktuelt.
Gjest Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Det var drøyt, og den eneste spiselige forklaringen må være at det er resultat av en slags brainstormingsprosess.