Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Jeg er lærer, og kom inn i klasserommet hvor en kollega har undervist i Religion og livssyn. 2. klasse har om Islam. Lærer har laget en liste, som er hengt opp midt på tavla. Den inneholder ca. 8 punkter om Islam. På 1. punkt står: "Terrorisme. Hellig krisg. Jihad." Så følger andre punkter, som Muhammed, Allah: Gud, Moske osvosvosv.. Der og da ble jeg seriøst PISSED! Tok ned listen, før elevene fikk kommet på plassene og sånt, og lot hele lista ligge nede. For meg blir det helt feil, å i det hele tatt komme inn på dette med terrorisme, når en skal lære 8-9åringer om Islam?? Kommer til å kreve forklaring imorgen, dette var IKKE moro:-(
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Her får heldigvis poden det inn med morsmelken. Pappan er av muslimsk opprinnelse, så han kommer til å lære en god blanding av både islam og kristendom, både hans og min kultur. Ingen av oss er praktiserende religiøse og vi kommer ikke til å presse han til å tro på ditten eller datten, men sørge for at han får det beste av begge kulturer og lære han om begge religioner (religionene er ikke så innmari ulike om man ser bort i fra hvordan enkelte praktiserer både kristendom og islam) og er gode i bunnen, og det er det viktig at de lærer seg.
Gjest -<<- Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Fascinerende. Kan du ikke henge den opp på lærerværelset?
Gjest Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Er det rart FrP har slik oppslutning når det er slikt vi lærer våre barn?!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Men hvem hadde lagd listen? Hadde læreren skrevet ned det elevene forbandt med islam? For da er det jo nokså aktuelt.
Gjest Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Det var drøyt, og den eneste spiselige forklaringen må være at det er resultat av en slags brainstormingsprosess.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Men der igjen burde jo ikke læreren ha skrevet ned hvis elevene forbandt islam med terrorisme. Læreren burde ha forklart at terrorisme og religion er to helt forskjellige ting og ikke skrevet det. Desverre er det slik at også lærere kan ha forferdelige menneskesyn.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Hehe.. synes i grunnen den var ganske god jeg. Er jo det jeg forbinder med Islam. Vi bor i et kristent land, men barna lærer ikke om dette på skolen lenger. De er så redde for å trå feil..og muslimske foreldre "nekter" sine barn å høre om kristendommen.. Dersom vi ikke skal være et kristent land lenger, så må de også fjerne alle de religiøse dagene på kalenderen som vi nyter så godt av med ekstra fridager. For vet dere hva sønnen min lærte på skola før påske..- jo, kun om påskeharen! De snakket ingenting om hvorfor vi har påske. Forkastelig!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Hvordan kan du bli så forbanna når du ikke en gang vet bakgrunnen for denne listen? Spør du en unge om hva den forbinner med islam så er det rart hvis den IKKE nevner terrorisme. Er jo den koblingen man hører mest om i media. Betyr ikke at islam er en terrorreligion og alle muslimer terrorister!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #10 Skrevet 27. april 2009 Men ingen på denne tråden vet jo HVA læreren har sagt om islam? Og det at det står terrorisme på listen kan vel bety at læreren skrev opp dette for å senere forklare sammenhengen. Kan jo begynne med å forklare at jihad ikke er det samme som hellig krig.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #11 Skrevet 27. april 2009 Eh. Vi snakker om 8-9 åringer....og OM en av dem hadde nevnt terrorisme, så hadde vel lærer kunnet forklare sammenhengen her. For meg har det lite med læren om religion å gjøre...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #12 Skrevet 27. april 2009 Men når vi underviser om Kristendommen, er det få som snakker om Olav den Hellige og hans menn, som satte ei øks i huet på dem som ikke ville være kristne?? Husk at mange kortkomne, muslimske land, ikke er veldig allment utdannet.. Verdt å merke seg.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #13 Skrevet 27. april 2009 Hm.. så dermed skal vi godta at de turer fram på den måten Olav og hans menn gjørde det...? Med dagens teknologi og bomber? Og jeg sier IKKE at alle muslimer er terrorister, men at der er STORE grupperinger med fanatikere! Har selv sett folkemengder på ca 40 000 personer stå og rope om at de skal drepe de "vantro"..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #14 Skrevet 27. april 2009 Herregud for en gjeng med tullinger dere er. Hva med å spørre læreren hvorfor listen hang der istedenfor å starte en slik diskusjon inne på BIM? Er du helt i ubalanse?? Nå er det vel rasistisk å nevne jihad også nå? Om ett barn nevner terrorisme eller hellig krig i forbindelse med læren om Islam så er det DERES oppfatning. De skal tas på alvor. Har aldri opplevd en "brain storming" der læreren har brutt inn og sagt -nei vet du det har absolutt INGENTING med det vi snakker om å gjøre, du er helt på jordet, det der skriver vi ikke. Og takk og pris for det, det er nemlig ikke slik en brain storming foregår. Om du HI er lærer så blir jeg redd om ikke du vet det!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #15 Skrevet 27. april 2009 Ser helst at mine barn ikke lærer om islam. Ønsker også stort sett at alle kristne helligdager strykes fra kalenderen til dem som ikke er kristne. Det er meningsløst å ikke jobbe en dag om den dagen ikke er hellig for deg. En annen ting er at jihad, terrorisme hellig krig, dette er sånt som foregår NÅ for den gjengen der. Kristne har gitt slipp på alt det der for lengst. Vel kan mye skyldes kristendommen gjennom tidene, men Islam terroriserer kjønn og trossamfunn den dag idag. Dermed er det kanskje ikke så rart at ungene får sånt med seg og snakker om det! De er jo ikke interessert i en sstøvete bok, men i bombene som går av NÅ.
Gjest Skrevet 27. april 2009 #16 Skrevet 27. april 2009 Du ser helst at dine barn ikke lærer om islam? Seriøst? Høres ut som du kunne treng et lite oppfriskningskurs selv
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #17 Skrevet 27. april 2009 Synd du er så fordomsfull mot andres syn og meninger HI.....! Hvem sier hva du mener er rett??? Jeeeses....!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #18 Skrevet 27. april 2009 vi må huske å skille mellom islamisme og islam!! islamisme kan jeg koble til terrorisme, siden disse fanatikerne misbruker islam til å fremme deres dyriske handlinger!! det finnes millioner av mennesker som er gode muslimer og følger den virkelige islamske læren. islamistene er mennesker som har polarisert verden "vi muslimer mot de vantro"!! dessverre.. når det er sagt.. hvis det er læreren som har hengt opp dette så er det trist, for det viser vedkommendes manglende kunnskap, hvis alt h*n forbinder med islam er terrorisme. Men det kan jo også hende at h*n skulle fortelle klassen om hvordan islamisme har utviklet seg og funnet grobunn i muslimske samfunn siden 11/9. Men det er jo feil audiens å snakke til om akkurat dette,syns nå jeg! hva angår jihad. selve ordet betyr anstrengelse, og den er veeeldig misbrukt og feiltolket av disse "såkalte" muslimene. jihad kan være en indre kamp hos et menneske, ikke nødvendigvis en krig...altså jihad= krig, er feil!! men disse menneskene bruker det ordet og jernvasker dem de rekrutterer!! hilsen en trist muslim som ser hvor forvrengt og misbrukt islam er blitt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå