Gå til innhold

Forstørret nyrebekken


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var på UL i dag og fikk beskjed om at bebis hadde forstørret nyrebekken. Er det noen som vet hva dette vil si? Jordmor kunne ikke svare på så mye, men skal tilbake til spesialist om tom uker.

Er det noen som vet hva dette vil si og hva vi må forberede oss på? Synes to uker er lenge å vente på svar:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei. Hvor stort var det? Min ble også målt med forstørret nyrebekken 6 mm begge to, under det som egentlig er grensen for når de tar inn til ny ultralyd sa de, men har vræt på UL etter det, samt skal en gang til i uke 35. Fint at de følger opp. Både sykehuset, fastlegen og jordmor har sagt at jeg ikke skal bekymre meg om det, da de følger godt opp nå og er klar over situasjonen. De sier at dette blir gjort for at babyen evt skal få oppfølging med ultralyd av nyrene når den er født. Forstørret nyrebekken kan være årsak til at barnet blir plaget av urinveisinfeksjoner etter at den blir født, og ved å følge opp nå og etter fødsel vil de vite hva de skal undersøke først dersom barnet skulle bli syk. Krysser fingrene for deg og den lille om at det går godt, og håper du kan slappe av og nyte dagene også til ny UL.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...