Gå til innhold

Hva mener dere om å la andre barn holde babyene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener da barn i familien. jeg har ei jente på 9 mnd, og jeg synes ikke at mine tante barn trenger å holde henne nå lenger, for nå vil hun sitte oppe, og kan finne på å hive seg bakover eller framover, og tenker da at barn i alderen 10 år og nedover ikke har så godt begrep om å holde godt nok.

Eller er jeg bare overbeskyttende?

Lot tantabarna holde når hun var nyfødt, men da lagg hun bare der,

hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi er 7 mnd. og søstrene på 9 og 11 holder henne. De er vant til små barn da.

Når hun blir eldre vil hun nok ikke finne seg i å bli holdt så mye tror jeg. Enn så lenge går det greit.

Skrevet

Kommer jo litt ann på. Er det søsken som ser babyen hele tiden vet dem jo ofte hvordan babyen oppfører seg og.

Min lillemann har en storebror som er 8år snart, og han er jo her bare i helgene, og jeg ser han ikke har godt grep på han så han får ikke lov til å sitte med han alene. Eller bære han for den sags skyld. Men om han gjerne vil ha lillebroren sin på fanget så sitter vi vedsiden av. Men som oftes protesterer lillebror, for det er slett ikke gøy :P

Så nei, jeg ville nok ikke latt andre familiemedlemer holdt babyen helt uten videre.

Men tilsyn ok

Skrevet

Tantungan mine på 4 og 7 år holde gutten min hele tia :-) Men ho minste sitte godt tilbakelent i sofan som oftest å d samme me 7 åringen, men ho bære han også til mæ f.eks :-)

E litt skeptisk nu som han veie 10 kg i tillegg til å kaste sæ alle veia, så e bestandig dær å passe på å sir at dm må holde han godt for han kan hive sæ bakover.

Skrevet

Jeg lar de som vil holde, men ber dem om å sette seg godt til i hjørnet på sofaen eller i en god stol. Også er jeg eller noen andre voksne der å passer på om det er behov for det.

Jenta vår er 3 år, så hun må nesten få lov til å holde og kose på lillebroren sin. Kanskje fordi vi er vant til at hun holder og hemser med han, at vi syns det er en selvfølge at andre og får lov?;)

Skrevet

Jeg føler bare at jeg sitter på nåler når tanta barna holder, føler ikke de har helt kontroll, og da klarer ikke jeg å slappe av i eventuelle selskap ol. barna er 6, 8 og 10 år..

Kanskje bare jeg som er litt overbeskyttende da...

Skrevet

Tantebarna mine er 8 og 10 og de får holde jenta vår men da må de sitte godt i en stol/sofa og jeg eller andre voksne passer på. Tydelig at snuppa vår vokser fort for hun blir tyngre og vanskeligere for barna å holde i fanget nå. Så jeg lar de nok ikke få holde henne/løfte på henne alene nei.

Skrevet

Ungene mine på 4 og 7 får holde henne. Gutten på 4 må sitte i sofaen og han får ikke holde uten at jeg ser på. Jenta mi på 7 samt tantebarnet mitt på 8 får gå og bære på henne, de er jo alltid veldig forsiktige.

Skjønner deg godt jeg at du er nervøs. Det blir litt annerledes som Temine sier når en ser på storesøsken som styrer på, da tåler en gjerne litt mer av andre barn også. Det er ingenting galt med å være føre var og hvis du ikke slapper av når andre barn holder henne kan du kanskje sitte ved siden av dem så du har kontrollen? Du kan jo bare si det som det er, at hun er kvikk og plutselig kan kaste seg bakover og at det tryggeste da er at du sitter ved siden av.

Skrevet

Niesa mi på fire var veeeldig obsessed på å holde tulla når hun var nyfødt.. Gikk helt greit, så lenge det sitter en voksen rett ved siden av. Men ja, er jo litt annerledes når de er så urolig :) Men jegvil si det også er greit, så lenge en voksen er i nærheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...