Gå til innhold

Hvor er alle de med strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at opp mot 90% av gravide får strekkmerker, i alle fall når det gjelder de som er hvite. Føler at bim og dib eller det lokale svømmebassenget er er fullt med mørkhudete, så det kan jo ikke være grunnen til mangelen på strekkmerker. Ser knapt bilder her av det, og heller ikke andre steder. Får knapt se noe om man søker på strekkmerker på google. Hvorfor er det slik hvis det er så mange som får strekkmerker? Er det så tabu? Blir folk så flaue? Eller er samtlige strekkmerker nederst på magen eller på puppene, og derfor ikke avbildet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*rekker opp hånda* Hele magen min er prydet med strekkmerker, og hyppig avbildet:)

Skrevet

Vi gjemmer dem under klærne vi som har dem! :-D Mine skjules av vanlig badedrakt, har noen få tynne nesten usynlige på lår og hofter også som jeg har had siden puberteten i tillegg. Bikni bruker jeg ikke lengre.

Skrevet

Strekkmerker som ikke er ferske (røde) er ikke veldig synlige med mindre man fokuserer på dem. Det kan være grunnen. Ellers er det vel mer vanlig å ta bilder av folks ansikter enn der strekkmerkene sitter?

Skrevet

Rekker opp hånda her og....

Og, ja magen er full av dem!

Har vært å vist fram magen i svømmehallen flere ganger jeg

Skrevet

Jeg er her;)

Har et par nederst på magen, ikke så fryktelig store og ikke noe jeg skammer meg over. Det er snart tre år siden jeg fødte, og de blir betydlig lysere med tiden. Soler meg også innimellom, og da blir de enda mindre synlige.

Slenger ikke ut bilder av meg uansett, så du får heller ikke se meg med strekkmerker;)

Skrevet

Tenker på magebilder på blogger og profilene her.

Skrevet

Her, her!!!! ;-)

Har ganske mange, men relativt tynne og diskret, så på bilder synes de faktisk ikke så godt, du hadde neppe kunnet se dem om jeg tok bilde av magen min fra litt avsant og la ut på her, muligens 2-3 på hoftene, men ikke flere. De er der likevel, men man må litt tett innpå for å se dem. Tror det er flere som har det slik som meg. Har f.eks en svigerinne som jeg ikke trodde hadde noen, magen ser veldig glatt og fin ut i bikini, men da jeg kommenterte det sist i en lett missunnelig tone, at hun ikke hadde noen strekkmerker altså, så hun veldig forbauset ut og viste meg at hun hadde faktisk hun også, men veldig tynne og vanskelig å se på litt avstand (slik mine jo også er, i ikke-gravid tilstand i hvertfall). De jeg har på magen er også stort sett under trusekanten i ikke-gravid tilstand, men nå som jeg er gravid kan kan se dem over også.

Skrevet

Eg har masse, men dei har bleika eindel, så no er dei berre glinsende.

Skrevet

Strekkmerker blir jo hvite og ikke så synlige etterhvert...

Mamma fikk mange strekkmerker nederst på magen etter å ha fått sin første, og har siden det gått med bikinibuksen godt trekt over navlen...

Skrevet

Jeg har flust av strekkmerker, men du ser dem ikke på bildene mine fordi de stort sett er redigert bort:D

Skrevet

De færreste liker strekkmerkene sine og er stolte av dem, dessverre. Det er klart at folk viser bilder der de tar seg best ut og legger ikke ut strekkmerke-bildene når de helst skulle vært foruten.

Skrevet

jeg rekker opp handen, foreeløbi er det bare nederst på magen, under navlen, men begynner å arbeide seg oppåver nå.. er i uke 33.

jeg ser ut som en zebra på nederste del av magen! :(:(

skulle ønske de va inn å se ut som zebra!

Skrevet

Det er det i Mauritania! Men du kan jo si at strekkmerker får deg til å ze bra ut!:P

Skrevet

90% ????

NITTI prosent?????????

Hm............. da har vi jaggu kommet utrolig bra utav det, både i familien og i vennekretsen min! :-S Trodde faktisk ikke det var vanlig i det hele tatt... :-S

Skrevet

Så de fleste som har strekkmerker har sånne tynne man ikke egentlig legge merke til med mindre man er gravid? Ikke rart jeg ikke ser noen som ser ut som meg når de minste strekkmerkene mine er halv cm lange selv 2 år etter fødsel.

Skrevet

Jeg er her jeg...

Men mine strekkmerker er nederst på magen da, fra navelen og nedover. De synes best i noen typer lys og bedre fra noen vinkler enn andre, men de er nå der hele tiden uansett ;)

Kunne ikke falle meg inn å ta bilder av magen min å legge noe som helst sted på nettet, og jeg er heldigvis også over den alderen at jeg rusler gatelangs med bar mage..

Men hadde du møtt meg på stranden hadde du sett de stikke opp av bikinitrusa og strekke seg litt oppover magen.

Skrevet

Min mage er også lekkert zebra-stripet i hvitt og rødt, men absolutt ikke hyppig avbildet... men det er pga str:(

Skrevet

Magen min slapp unna:=) Jeg har derimot noen strekkmerker øverst på lårene. Det er helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...