oda09 Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Er i dag i uke 35+4 og har vært til kontroll hos fastlege i dag. Pulsen til den lille har gjennom hele svangerskapet ligget rundt 140. Ser på helsekortet mitt i dag at han har skrevet 170 på puls. Han kommenterte at den var høy, men det ble ikke noe mer snakk om det. Han er vel ikke den legen som har flest gravide, en godt voksen koselig mann. Noen som har tilsvarende pulsstigning? Han målte samtidig symfysemålet til 30 og det er en reduksjon på 2 cm på 1,5 uke men det vet jeg at det kan være store differanser avhengig av hvem som måler. Behandles for svangerskaps hypertensjon.
Amy 06 blir storesøster:) Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Heisann. Jeg var på kontroll på sykehuset i forrige uke og da hadde lillegutt puls på alt fra 135 til 175. Fikk da beskjed om at det var et sunnhetstegn at den varierte. Du vet ikke om babyen var litt aktiv da han målte? i såfall skal pulsen være noe høyere.....symfysemålene mine spriker veldig fra jordmor til lege, så hvis det ikke er samme persom som har målt er det ve l ikke noe farlig, men hvis du føler deg usikker på noe er det jo greit å ta kontakt med det sykehuset du tilhører. De er jo der for å svare på spørsmål og hjelpe deg. Lykke til da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå