Gå til innhold

amming. plutselig mye mindre melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Begynner å lure på om jeg holder på å miste melka.Har en 3 mnd gammel baby. Var ute på lørdagen, men blir så dårlig av alkoholen at det var ikke så mye jeg drakk. pumpa bare 2 ganger i løpet av natta/ morningen. Men nå når jeg ammer igjen så kommer det omtrent ingenting. Hun blir frustrert og dytter bort puppen som om hun ikke vil ha, men skriker fordi hun er sulten. Har prøvd å pumpe også men det er såvidt det kommer noe.. Har prøvd å amme ofte og pumpe men virker ikke som om det øker noe...kanskje bittelitt bare. Noen som vet om det kan være pga alkoholen at det plutselig har blitt drastisk mindre melk? takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også vært på fester og pumpet de to gangene jeg har ammet uten å få mindre melk av den grunn.

Har drukket helsekost te (husker ikke hva den heter) som visstnok skal øke melkeproduksjonen, og i tillegg drakk jeg MYE vann!

Nå har jeg skaffet meg isbitmaskin, så denne gangen blir det ISVANN!

nam!

Vil anbefale deg å fortsette å prøve å amme og ikke pumpe. At barnet suger er mer effektivt, etter min erfaring da, og melkeproduksjonen vil sikkert gå opp igjen.

Lykke til!

Ikke så lett å se de små streve sånn.

Skrevet

Hold ut :) Det tar seg nok opp igjen...Bare legg nurket ofte til, og gjerne kjøp amme-te på helsekost. veldig god og funker..Eller masser brystene en del,- og senk skuldrene. Det er det viktigste...Ro, nok søvn og at du fysisk har senkede skuldre når du ammer. Hvis du har dem løftet om du er litt stresset, så hemmer det flyten... Lykke til masse!

Alkoholen har nok ingenting med dette å gjøre, men drikk masse vann,det hjelper også :) Og sov masse om du kan...,

Skrevet

heisann! fikk et råd av min mormor som funket på meg sist, ØL! skal være noe i øl som stimulerer og ØKER melkeproduksjonen. På meg begynte det regelrett å fosse ut!!

Lykke til! :)

Skrevet

ja, alkohol kan dessverre ha en ødeleggende effekt på amming for noen, har vært folk som har mista melka etter kun en gang på byen. Hørtes rart ut at du skulle få drastisk redusert prod. etter kun noen øl, men det går altså ann.

Øking: legg barnet til hver 2/3 time, tøm brystene HELT, pump deg gjerne etter amming. Fenugreek seeds (bukkehornskløverfrø) som du får kjøpt i innvandrerbutikker hjelper, det samme kan B-vit (vørterøl, havre etc). Viktigste er å tømme puppene ofte.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...