Gå til innhold

Er det ok at 1 åringen spiser med fingrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller terper dere på bruk av bestikk/mater dem selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, herlighet. De lærer seg det jo etterhvert, tror de fleste på ett år stort sett spiser med finrene ja.

Skrevet

Ok for meg ihvertfall på min 1-åring. Men hun er et stabeist da og bruker gjerne gaffel selv :)

Mate henne får jeg ikke lov til, da blir hun fly forbanna på meg :-)

Skrevet

Hel ok hos med fingerspising hos oss, minste er snart 2 og spiser fremdeles mye med fingrene. Største derimot var en kløpper med bestikk fra første stund. Hun hater å bli klinete på fingrene.

Skrevet

Hehe, min er helt lik din zitara - jeg skulle ønske han ville spise mer med fingrene, for da hadde han fått i seg litt mer;)

Skrevet

JA! En 1 åring kan spise med fingrene så mye han eller hun vil synes jeg, er jo bare fint at de spiser selv :-) Våres har fått spise middag og selv fra de var 8-9 mnd gamle, og da har de også fått skje/gaffel. etterhvert har denne blitt brukt mer og mer, og etter ca 1,5 år har vi oppmuntret til bruk av den også ved å minne på at de har den. Innen 2 års alder har de stort sett spist med skje eller gaffel og uten å grise så mye, men litt fingerhjelp til den vanskeligste maten har vært vanlig fram til rundt 3-4 års alder. Helt greit for meg, så lenge de i hovedsak spiser med bestikk da.

Skrevet

helt greit hos oss.. vesla er snar 20mnd å spiser enda litt med fingrene, men bruker også skje og gaffel.. men hun får mer i seg med fingrene så håper hun spiser litt til med de.. jeg får ikke lov å mate henne da blir hun kjempe sint.. i dag hadde vi tomatsuppe med egg å jeg fikk ikke mate henne, det resulterte i at vi spiste middag nærmere 1time for at hun skulle få spise to små skåler med suppe... å egge plukket hun fint ut av suppen med fingrene:P de e no så søte disse små:D

Skrevet

Hos matvraket mitt går det ikke fort nok hvis han må spise med bestikk selv, så han bare skyver tallerken og bestikk over til meg og gaper=)

Brød går jo fint å spise selv, men varme biter m middagsmat er jo gjerne litt glattere og sleipere å få tak på m fingrene, så det går litt treigt for han syns han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...