Gjest Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Vår sønn, på snart 22 mnd, er en blid og sosial liten fyr. Han liker seg godt i barnehagen og har ikke virket så veldig sjenert tidligere. Den siste mnd har vi vært endel på besøk hos venner han ikke kjenner og han har reagert kraftig. Har begynt å gråte og sutre når de har vært vennelige og sagt "hei" ol. Gav han tid til å bli kjent, men han ville ikke. Kun mamma og pappa... Han vil heller ikke være med andre barn.. (Men dette går fint i barnehagen). Håper selvfølgelig dette bare er en fase med "fremmedfrykt", men den kommer jo veldig seint. Trodde det var vanlig når barnet var ca 8 mnd... Noen som har egne erfaringer/kjennskap til dette?
camillah 2 små Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Jeg tror det er ganske vanlig med "fremmedfrykt", det kan vare helt til 2 års alder. Tulla vår er også mer mammadalt for tida. Hun er 20 mndr. Heldigvis faller hun mer til ro når hun ser at pappaen og jeg har tillit til de andre. Men det kan ta tid, gjerne en hel dag. Jeg tror på det å la ungene ta den tida de trenger, jeg. Småttingene kan jo bli stressa av mange nye inntrykk, akkurat som vi voksne kan bli det! Da er et kjent og godt fang sikkert det beste i verden;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå