Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten er litt over seks måneder, vi begynte med grøt i påska, og nå går det (tross mye søl) ned ganske mye grøt. Hvor mye vann trenger de i tillegg? Jeg har såvidt begynt med dette nå... En kopp fra Avent som han ikke helt har skjønt poenget med enda, og jeg har også forsøkt litt vann fra flaske (ikke spesielt populært).

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 7 mnd, og en grøtmoms... Da vi begynte med fast føde hadde han aldri fått flaske, kopp e.l. så det tok litt tid før han fikk taket på det. Har alltid tilbudt vann til maten, men som sagt fikk han ikke i seg særlig i starten. Mener å ha hørt at de ikke har behov for ekstra drikke i denne alderen dersom de får en del morsmelk. Nå er min veldig glad i grøt/middag etc, og desto mindre interessert i melk, så nå går det ned en del vann. Vi har kjøpt x antall forskjellige kopper og flasker, og noen av dem har vært håpløse. Mest her suksess er en MAM-flaske med nr3-tut...

Skrevet

Æ gir mme som tørstedrikk, men etter middagsmaten får han ca en halv liten kopp me vann ;-) Lar han drikke fra glass/kopp å han har faktisk ganske så teken på d ;-) e 5,5 mnd nu! Har 3 faste måltid om dagen ;-)

Skrevet

Å drikke fra vanlig glass var ikke så dumt... Vi får prøve ut litt forskjellig, og se hva som funker... Han får jo mye mm enda, men når det blir mer og mer grøt, vil han nok trenge mer væske... Dessuten skal vi til syden om to uker, og innen det må han lære seg å få i seg mer vann!

Skrevet

La han prøve fra glass, min syns d va råarti :-)) Flire å e sååå stolt når han får til ;-)

Men om du amme så får han jo i sæ væske gjennom mm da ;-) Men e varmt i syden så skjønne at du e litt bekymra for om han vil ha vann dær nede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...