Gå til innhold

Natt amming

mamma til 2 gutter:))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode råd på hvordan jeg kan slutte å amme så ofte om natten? Legger han kl. 19.30 for natten og da tømmer han bare den ene pupp. I det siste ammer jeg kl 00, kl 02.30 også i 6 tiden. Kl 6.30 er han våken. Han vil bare ha 1 pupp til hvert måltid. Får han ikke til å spise mer. Han vil ikke ha smokk om natten:( Han sovner fort igjen.. Men dette sliter på søvnen på meg:(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det hørtes særlig ofte ut egentlig, hørtes helt vanlig ut med 2 ganger natten. Men, det er jo vesentlig hvor gammel han er også da...

Skrevet

Han er 4 mnd. Men det var bedre for noen uker siden. Da var det i 3-4 tiden også i 6 tiden. og han sto ikke opp før i 10 tiden da :)

Har nok melk så tror ikke han trenger grøt ennå. siden han bare tømmer en pupp om gangen

Skrevet

Med min første ammet jeg alltid en pupp som han tømte. Deretter la jeg alltid inn et bleieskift som en rutine, om den var våt eller ei. Noe var det somregel alltid. Dette gjorde at han kviknet til igjen og var klar for litt mer pupp. Klarte ikke tømme 2. pupp helt med drakk nok nesten halvparten.

Dette funket fint for oss.

Barnet var nok serdeles lett å ha med å gjøre, klarte seg med ett påfyll i løpet av natten etter bare 2 dager. Vi ble nok litt bortskjemte med han her.

Har ei på 2 uker nå men har ammetrøbbel og kan bare amme en pupp, men når det ordner seg er planen å prøve samme metode med henne.

Spent på om det fungere på henne....

Skrevet

Syntes dette hørtes helt normal ut jeg, to amminger om natta første halvåret er vel ganske normalt?

Mine har også spist to ganger om natta frem til vi har begynt med grøt i 5-6 mnd alder, da har de gått ned til ett ammemåltid. Når vi har kommet oss opp i fire måltider med fast føde på dagtid rundt 8 mnd har de sluttet å amme natten.

Men jeg er av de som synes nattammingen er litt koselig jeg da, å ha dette lille mennesket tett inntil under dyna i nattestillheten er noe av det koseligste med å ha baby synes jeg. Kommer til å savne det når minstejenta skal avvennes ;)

Kan du ikke ta deg en halvtime på dagtid mens ungen sover da, eller legge deg litt tidligere om kvelden? Plutselig er ungen din stor og du ser tilbake på denne tiden med stjerner i øynene for det var så mye kos..

Skrevet

Ja men da våkner både du og babyen helt opp da. Det kan jo ta tid før du sovner igjen?

dessuten så tror ikke han våkner av at han er sulten, ikke alle de 3 måltidene i hvert fall

Skrevet

Jo prøver å legge meg ned på når pappaen kommer hjem men som oftest passer det ikke inn. Han sover ikke så mye om dagen heller. Han har en lang økt på 1 til 1 og en halv time og da er vi på tur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...