Gå til innhold

Dåpsgave til sitt eget barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig? Min samboer mener at vi ikke skal gi noe, vi har jo gitt h*n livet sier han litt spøkefull.. Jeg mener at vi skal gi noe..

Har sølvtøy jeg har samlet siden min egen dåp, har egentlig lyst til å gi dette videre slik han h*n kan samle det fullt opp. Og så si til familie hva som mangler så de evt kan fylle på.. Da slipper vi også gaver som bare blir gjemt og glemt..

Hva sier dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du gir dette til førstemann, hva skal du gi til evt nestemann da?

Skrevet

Nei si det du, den tanken har jeg ikke tenkt.. Takk :)

Men er det vanlig å gi noe til sitt eget barn? Annet enn selve festen man holder for h*n?

Skrevet

Datteren vår fikk ikke gave av oss til dåpen, og det har vi ikke fått noen reaksjoner på. Tror det er litt forskjellig hva man gjør, og at det er omtrent like vanlig å gi som å ikke gi. Om dere føler dere må gi noe kan dere jo gi noe som barnet uansett har bruk for (f.eks lekegrind, vogn osv), eller dere kan opprette en sparekonto og sette inn et beløp der.

For å si det litt stygt, så bryr jo ikke barnet seg uansett. Vi ga også bare en liten julegave til jenta, og prioriterte en større gave til storebroren som tross alt forstår hva som skjer. Babyen har fått masse ting siden hun ble født uten at broren har vært i nærheten av å få noe tilsvarende.

Skrevet

Nei, vi ga ingen gave. Hvis en ser bort fra dåpsfesten med koldtbord i leide lokaler da.. Er jo en gave i seg selv det da.

Skrevet

Vi ga ikke noe til våre 2 barn i dåpsgave, men åpnet en sparekonto til dem. Dette er noe vi uannsett ville ha gjort, men det var det vi "ga" i dåpsgave.

Skrevet

jeg har gitt barna mine (eller sånn sett meg selv egentlig kanskje...)

hjeg har kjøpt, for å si det sånn da, sånn tinn fat til å ha på veggen, med fødselsdato, dåpsdato, fødselsvekt, klokkeslettet de ble født osv. Kjøpte noen fine på gullsmeden med motiver fra "dyrene i afrika" eller noe i den dur. Så er de laget slik at det skal være bilde av barnet i midten (glassramme i midten) de henger på veggen, og ungene liker de veldig godt. Det er jo gravert inn navnet på barnet og allt det jeg ramset opp over,.

kjøpte det til dåpen- kostet ca 800 (tror jeg?) for fatet med inngraveringer på..

skal kjøpe sånnt fat til nestemann også, må jo det:)

Alle gjestene syntest fatene var veldig fine iallefall! og jeg liker å se på de, der de henger på veggen :P (ungene liker å se på de også som sagt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...