Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Jeg bruker ca 15min daglig, da tørker jeg støv der det må (salongbord, de sorte møblene, kjøkkenet og vasken på badet og støvsuger). 1-2 ganger i uken har jeg en litt større vask hvor jeg bruker ca 45-60min. Da bytter jeg på senger, skifter håndkler, vasker gulver og det som er. Hvor mye tid bruker dere på husarbeid?
Gjest Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Vet ikke jeg. Varierende. Jeg jobber turnus, så har ofte flere dager fri i en strekk, så da blir det mer husarbeid pr dag enn i perioder hvor jeg jobber mye. Men en halvtimes tid går sikkert med sånn i snitt pr dag, og støvtørking etter behov... Støvsuger så og si hver dag. Men nå har jeg heldigvis en mann som er kjempeflink å hjelpe til da:)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Kanskje 40 min daglig: vask av klær og ta inn/ut av oppvaskmaskin, matlaging osv. 1 gang i uka bruker jeg litt mer tid, kanskje 1 t.
Miss Misantrop Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Er husarbeid bare vasking og rydding? I så tilfelle gjør jeg kanskje 5 minutter hver dag, inkludert tøyvask. Hvis begrepet innholder matlaging og innkjøp blir det betraktelig mere. Her vaskes det kun annen hver uke, og det gjøre ikke vi.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 15 minutter hørtes veldig lite ut hver dag. Men deg om det. Her brukes en del mer tid. Men jeg har jo lagt merke til at folk nesten har sluttet å vaske i dag. De støvsuger. Kjempedeilig når man vet at små unger sikler og kladder. Nei, en god gammeldags golvvask må til av og til.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Daglig: Vake og brette tøy (mengden varierer), vasker kjøkkenet med benker, gulv, komfyr og micro osv, støvsuger stue og fellesrom, lager middag, rydder og oppvask Annenhver dag: Vasker badet og tørker støv i stue og fellesrom. En gang i uka: Rydder hele huset, uke handel, baker brød til hele uka og litt boller el.l. til å ha på frysen, vasker alle gulv, skifter på sengene, rengjøring av soverom og kontor, vinduene på innsiden, vanne blomster En gang i mnd: Vinduene på utsiden, vaske gardiner ol Dette er det som gjøres inne så har vi jo hagearbeid, feiing av innkjørsel, spyling av veranda osv. Tipper jeg bruker gjennomsnittlig et par timer daglig men det går jo ikke i ett liksom. Hver mogen bruker jeg 1 time før mannen går på jobb der han leker med ungene og jeg styrer litt.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Ja så banker jeg jo madrasser, puter, dyner ol ute når det er fint vær. Dynes og puter luftes så klart ute daglig.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Spørs hva du mener, men hver dag vasker jeg klær, tar inn og ut av oppvaskmaskin, rydder og tørker av bord og benker, rydder leker, legger sammen klær som er vasket, rydder gang, støvsuger hvis det trengs på stua/kjøkken, vasker over klosett, badekar og vask hver kveld med klor. ca 1- 1/2time hver dag. Vasker gulv i alle rom og tørker støv hver uke, bruker da ca 3-4timer, litt mer hvis vinduene også skal vaskes. Skifter også på sengene da. Liker å ha det rent og ryddig.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Sikkert i en time hver dag og opptil 3 timer en gang i uken.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #10 Skrevet 27. april 2009 usikker. Føler at jeg gjør veldig lite egentlig. Jeg tar heller et skikkelig skippertak og rundvasker hele huset når jeg først gjør noe. Men jeg og mannen min lager middag annenhver gang og går over med støvsugeren en gang i uka. Også setter inn og tar ut av oppvaskmaskinen hver dag. Tømmer søppel når det trengs... VIl ikke si at jeg har støv på hjernen.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #11 Skrevet 27. april 2009 Kanskje 10 minutter daglig. Er nok ikke så flink å hjelpe til, blir mest mannen min som tar det her. Tror han kanskje bruker ca. en halvtime pr. dag og litt mer i helger?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #12 Skrevet 27. april 2009 Det er ikke så veldig mye jeg gjør daglig... Kanskje litt overflaterydding og tørking av kjøkkenbenker og bord. Det blir ca 4 vaskemaskiner med klær pr uke, støvsuger 2 ganger pr uke. Sengetøy skiftes annenhver uke. Gardiner har vi ikke. Vanner planter 1-2 ganger i uka. De vinduene som ikke er selvvaskende vaskes et par ganger i året. Vi er selvsagt to om dette. Vi har en vaskehjelp som kommer hver andre uke. Hun støvsuger, vasker gulv, vasker kjøkken og bad grundig.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #13 Skrevet 27. april 2009 Jeg har en mann med støv på hjernen som helst skal gjøre ting på sin måte, så jeg har meldt meg ut for lenge siden.. Det eneste husarbeidet jeg gjør er å henge opp tøy, 2-3- ganger i uka.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #14 Skrevet 27. april 2009 Jeg gjør ikke mer enn høyst nødvendig, ikke mye tid til overs med barn og full jobb, samtidig som jeg tar lappen. Det utgjør da selvsagt matlaging og tilhørende rydding / oppvask, tørker av flatene på kjøkkene hver dag. Rydder hver kveld etter småen har lagt seg. Vasker og bretter klær litt sånn skippertaksmessig, kunne vært flinkere der.. En gang i uken tar jeg en grundig vask av hele leiligheten, inkludert støvtørking av alle flater og støvsuging av sofa. Støvsuger som oftest en gang i uken i tillegg. Vinduer vasker jeg et par ganger i året, gardiner enda sjeldnere. Hvor mye tid? Tja.. 3-4 timer i uken muligens? Ikke godt å si.. Synes ikke man skal få panikk av en hybelkanin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå