anima Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Vår lille på drøye 3 mnd er så fæl til å klore seg i ansiktet. Dette skjer når hun er trøtt og også ved amming. Må slite skikkelig for å holde armene hennes vekk fra hodet. Hun riper seg opp i panna, stikker fingrene inn i øynene og det hele ser ikke bra ut. Jeg prøver å klippe neglene hennes, men det er jo vanskelig å ta ut i "hjørnene" uten å klippe i huden, og det er de som vokser ut fortest og blir skarpe. Hun kan vel ikke gå med bomullsvanter hele tida heller : ) Noen med erfaringer; hva gjorde dere og gikk det over? Jeg lurer på om det kan bli bedre når hun får større kontroll over armene? Ofte ender hun med å vekke seg selv med denne kavinga når hun skal sove, det er jo litt dumt.
Lemonia Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Ja, kloring er velkjent her også, Vi har ikke gjort annet enn å klippe så godt vi kan og så får det bare komme noen klor, det gror jo uansett, Jeg synes babyer skal få slippe å gå med votter hele tiden, jeg synes det er viktigere ar de får brukt og utforsket hender og fingre,
mettemor :) Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Ikke klipp neglene, riv dem. Da blir de ikke så skarpe i kantene. Klipp evt. et lite hakk i ene siden og riv resten hvis det er vanskelig å få tak Blir i allefall mye bedre med kloringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå