Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35 uker og 4 dager og har siden jeg kom hjem fra jobb i dag hatt sikkelig med kynnere, presser/iller i underlivet. Har sittet i en stol, og de kommer fra tid til annen, preser så på blæra at jeg har tisset mange ganger på få timer. Kjenner at jeg også er litt støl i hoftene!! Er dette modning??

Skal forsøke å legge meg rett ut nå, men har bare slappet av siden jeg kom hjem så skjønner ikke hvorfor det er så mye i dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sikkert modning Wowo! Har hatt mye stikkinger/ilinger i underlivet selv siden uke 34-35. Om han presser seg nedover i bekkenet kan han også presse på nerver som skaper den ilingsfølelsen/stikking...

fortsatt samme etter du har slappet av eller?

Skrevet

Hei Scoob.

Redningen min!! Off ja er helt håpløst klarte ikke å slappe av så mye på sofaen. Er opp i stolen igjen nå, er jo god stol med støtte for beina. Lille gutt er svært aktiv til tider å da kjenner jeg det ekstra godt, er jo ikke der hele tiden men kommer og går. Ikke noe reglemessig, og ikke vondt! Hodet er jo festet så kan jo være at han bare jobber seg nedover. Håper han stopper snart!! Har tisset sikkert 10 ganger siden jeg kom hjem kl.16.00, kniper for å være sikker på at det ikke er noe annet!! Ha ha, sikkert ikke bra at dette stresser meg. Er "støl" om hoftene også.... Hvordan er det med deg??

Skrevet

Jeg har også endel nedpress i underlivet og stikkinger i blæra..har hatt det en liten stund nå, og tenker det er småen som er på vei lengre ned og skal feste seg snart. Flyr på do ørten ganger i timen på det verste og er litt drittlei :s

Noen dager er jeg skikkelig støl/mørbanka i hoftene også - og litt nedover utsiden av lårene...innbiller meg at dette er fordi bekkenet er slitent etter en vond og lang natt (typisk mest støl om morgenen og tidlig på dagen for meg).

Men det må gjerne være modning! Ikke meg imot ihvertfall! :)

Skrevet

Får håpe det er modning og at det roer seg litt, de to siste gangene han har rørt seg nå har det vært sikkelig ubehag!! Hodet har festet seg her! Må gjerne modnes men ikke noe mer, mannen min kommer hjem først i slutten av uken og babyen er litt liten ennå. Satser på at dette gir seg, skal sitte helt i ro i noen timer nå før jeg finner køya!! Kommer du i morgen?

Skrevet

Ja, jeg kommer jeg :)

Du får ta det med ro og knipe igjen resten av uka og litt til :P

Skrevet

Kjenner godt når han røre på seg, eller vrir på hode ja :) Gir seg dessverre ofte ikke ... har hatt det hele kvelder, men våknet dagen etterpå uten antydning til noe som helst! :)

Skjer mye rart der nede nå fram til termin... mye ubehag gitt! har foreløbig ikke ført til noe baby her enda :/ Argh!...

Skrevet

Godt jeg har dere! Bestemte meg for å notere hvor mange kynner jeg hadde, slik at jeg roet meg. Hjalp ikke akkurat det var 6 kynner på halvtime, som kom. Tenkte at det sikkert hjap å ringe føden bare for å spørre.. Skulle aldri ha gjort det, hun kunne ikke si noe om dette bare var modning, dum som jeg var sa jeg at mannen var borte og da var det en slengbemerkning ifht. at hun mente at han kunne holde seg hjemme nå. Hun sa at jeg fikk legge meg å ringe om det ikke gav seg. Har ikke lyst til å ringe den damen akkurat igjen. roet meg ikke i det hele tatt og var bare helt motbydelig, å der skal jeg føde!!!!!!!!!!!!!!!! Hvem er det som kan forlange at mannen skal være hjemme i over en mnd. før fødsel!! Nei nå får jeg bare legge meg og håpe at dette er modning og ikke noe annet!! Håper jeg ikke møter på henne når jeg skal føde for da tror jeg at jeg kommer til å være mer stygg i munn enn jeg pleier!!

Skrevet

Utrolig uprofesjonellt med slike bemerkninger!

Det er sikkert en haug med jormødre som jobber der, så du slipper forhåpentligvis å få de usympatiske når du skal føde. Og om du må ringe tilbake om noen timer har hun sikkert gått av skiftet sitt :)

Skrevet

Du har kanskje lagt deg nå Wowo, men hvis ikke kan det jo hende at dette kan roe deg litt...

Jeg har også kynnere, mange kynnere (15- 20 i timen på det meste) og mye nedpress. Men det er ingen tegn til fødsel og det har holdt på i flere dager. Spesielt om babyn er aktiv der inne merker jeg det godt, både sånn litt innafor åpningen (skjønner du hva jeg mener?) og nedover i hofter.

Så lenge det ikke er harde vonde tak sammenhengende i ca 1 min og kommer regelmessisig så tar jeg det med ro. Her kan det godt modnes (litt tidlig å føde synes jeg) slik at ting ikke behøver å ta så lang tid når det skal skje!

Jordmor mente nok ikke noe vondt med kommentaren sin, antagelig trodde hun nok bare at hun bakka deg opp og at hun skjønte dine "fortvilelse" ved å være alene akkurat nå.

Blir du usikker, for stressa og ikke føler deg trygg synes jeg du skal ringe de igjen om fortelle at du ikke føler deg trygg og at du blir usikker av å ikke få konkrete svar. - Noe som er nesten helt umulig å gi over telefonen.. Det kan jo hende at du ikke beskriver noe som er avgjørende eller at du beskriver på en måte som gjør at det virker mer/mindre enn det er.. Det er jo aldri godt for dem å vite, og derfor er det nok få som lover ting på telefonen eller er helt bastante på at DET er det.

Lykke til iallefall!

Starter fødselen så starter den og da får du bare komme deg til sykehuset! Da går nok ting veldig fint uansett skal du se!

Skrevet

Takk for gode svar. I dag er det rolig igjen. Vet ikke helt med hun jeg møtte på telefon, hadde ikke hatt behove for et svar men går jo ann å si at det kan være modning, kan være starten på fødsel, vanskelig for meg å si, men ring opp igjen om det ikke gir seg. Ikke være så krass og si at hun ikke vet hva det er og komme med kommentaren, synes mannen din bør holde seg hjemme nå. Hvilken oppbakking er det! Nei, beklager maispire, har møtte forskjellige i svangeskapet mitt og har synes alle har vært supre, men hun damen der var i mine øyner lite profesjonell.

Googlet en del etter jeg snakket med henne i går, og leste meg "rolig" tilslutt! Samt er det godt med dere her inne, som opplever det samme som meg og som kan "normalisere" en del symptomer!!!! Tommelen opp for bimen:) I dag er det jo bimtreff også for oss mai-jentene i Oslo, kjenner at jeg glder meg til det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...