Gjest Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Fortsatt vil motsette segvaksine jeg? Hva sier dere, dere som mener vaksienr bare er av det onde og aldri skal la barna deres vaksineres? Vil dere gi dem vaksine mot svineinfluensa, eller la være? Og dere selv?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Jeg ville ikke ha vaksinert meg eller mitt barn mot svineinfluensa. Det er en viss forskjell mellom svineinfluensa og andre barnesykdommer det vaksineres mot. Svineinfluensan er en overhengende fare, mens de andre barnesykdommene er nesten utryddet.
Gjest Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Hehe... Ja, nesten utryddet... Si det til mødrene til de millionene av barn som dør av meslinger hvert år. Sånn for å ta et eksempel.
Gjest Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Jeg skjønte faktisk det, men slik som endel holder på her inne, er det desverre fare for nye epedimier i vesten også, jo flere som ikke vaksinerer, jo flere er med på å øke risikoen for at de farlige sykdommene kan komme tilbake. Synes det er trist at mange er så egoistiske her. Så du ville ikke vaksinert mot denne influensaen?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Kjenner en ung mann som fikk polio som barn. Han går som en geit nå. Utryddede sykdommer my ass...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Jo lenger vi driver på med denne vaksineringen, jo sterkere blir naturen, og til slutt kommer det en helvetes pandemi. Det er for mange av oss, og vi er ikke en naturlig del av økosystemet lenger. Trist, men sant. Og vi kommer til å få føle det på kroppen snart... Men vaksinerer gjør jeg uansett, egoistisk som jeg er. Jeg kan ikke redde hele verden alene, og befolkningsproblemet har jeg dessverre ikke noen løsning på
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Lol, det var faktisk det morsomste og beste vaksine innlegget jeg har lest her. 17.35
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Vaksine mot dette finnes ikke og disse epidemiene som kommer har forskjellige form og fasong hele tiden, så det vil være umulig for fhi og holde tritt med vaksiner mot alt der. Akkurat som hjernehinnebetennelse, den hjernhinnebetennelsen som barn dør av er det ikke vaksine mot. Bcg vaksinen som norge har hatt i mange år har alle andre land kuttet ut for lenge siden pga funksjonen ikke er til stedet, mens norge har hatt den sammens med et land til: malta pga norsk tradisjon, som fhi uttaler seg så fint. Nå er bcg endelig tatt av og malta er det eneste landet som fører den. Så nei.
Gjest Skrevet 27. april 2009 #10 Skrevet 27. april 2009 BCG tatt av? Når da? Hadde to elever som fikk den vaksinen i forrige uke...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #11 Skrevet 27. april 2009 Trodde du av alle fulgte med ang vaksiner Alva. Gjelder og holde seg oppdatert.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #12 Skrevet 27. april 2009 Skjønner ikke at jeg gidder en gang, men her... Denne utredningen er nå kommet i trykt utgave og foreligger som Rapport 2008:12 Utredning om bruk av BCG-vaksine i Norge. Den inneholder grunnlaget for Folkehelseinstituttets anbefaling om at allmenn BCG-vaksinasjon skal utgå fra barnevaksinasjonsprogrammet fra skoleåret 2009/2010. Stortinget vedtok høsten 2008 at allmenn BCG-vaksinasjon for ungdom utgår fra barnevaksinasjonsprogrammet fra skoleåret 2009-2010. BCG fortsetter som programvaksine for barn med økt risiko for å smittes av tuberkulose og for personer som tilhører visse risikogrupper. Endringene trer i kraft høsten 2009. Det blir ingen endringer i inneværende skoleår.
Gjest Skrevet 27. april 2009 #13 Skrevet 27. april 2009 Ah... Da så. Nei, jeg oppdaterer meg ikke hele tiden, jeg satt meg godt inn i dette en gang, gidder ikke saumfare etter evt nytt hele tiden ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #14 Skrevet 27. april 2009 hva er denne svineinfluensaen?! aldri i mitt liv hør om den før... vel.. er vaksinering mot svineinflueansaen i barnevaksineringsprogrammet alva?! for da er jo ikke ditt barn vaksinert heller?! og selvom om barnet ditt er vaksinert er det ikke sikkert han er beskyttet mot denne influensaen?! forts.skeptisk til vaksiner og forts. skeptisk til slik skremselspropaganda som det også var under sars og fugleinfluensaen!! fy fader verden er syk.. folk tror blindt på det de ser, men ingen graver dypere og tar alt som blir servert for god fisk!! idiots!!
Gjest Skrevet 27. april 2009 #15 Skrevet 27. april 2009 Nei, det er ikke utviklet noen vaksine enda, og den inngår ikke i noe program naturlig nok. Å vaksinere er ikke dermed sagt at man følger blindt det man ser og blir fortalt, det kan faktisk være et veldig bevisst valg (virker som de som er skeptisk til vaksine tror at alle som vaksinerer ikke vet noe om vaksiner?). For meg virker det som om noen unngår vaksiner nærmest av prisnipp, og da ville det jo være naturlig å ikke vaksinere mot en mer overhengende truende sykdom også. Så jeg lurte bare på om den antagelsen stemte.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #17 Skrevet 27. april 2009 nesten utryddet... Kanskje det. Mon tro hvorfor i såfall? Jo, fordi det heldigvis er endel igjen som fortsetter å vaksinere!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå