FruTB Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 jeg vet at jeg aldri kommer til å ha hjerte til ferber-metoden. Ikke en gang det å la Bo ligge i sengen sin å gråte mens jeg sitter ved siden av og stryker/synger. Tok opp søvn-problemet på helsestasjonen i dag, og også der ble vi anbefalt å la han gråte litt, mens jeg hele tiden skulle være i nærheten slik at han så og hørte meg. Har lest en del om dette på nettet nå, og de aller aller fleste sier jo at denne metoden gir resultater etter kun få dager - barna sovner til slutt av seg selv, sover gjerne ekstra godt om natten, og har ingen eller få oppvåkninger. Gud!! Det høres jo så herlig ut! Tåler noen oppvåkninger om natten altså, men skulle gjerne sluppet å bruke 1-2 timer på legging om kvelden. Noen med råd? Bo er forresten 6 mnd og "klar" for ferber, men mitt bløte mammahjerte er derimot IKKE det :\
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Hei:) Har også en 6mnd gammel baby. Vi sliter litt med legging. Bruker alt fra 20- 80 min å legge...Opptil en halvtime gjør meg ikke noe foreløpig men som regel er det lenger. Gutten min våkner en del ganger i løpet av natta..Mye tutt og 1-2 nattmåltid..Det takler jeg dårligere. Men går seg forhåpentligvis til:) Har du sett tråden med tips for legging...Fant litt ting der vi allerede bruker men også noe nytt:) Har ikke så mye råd å komme med jeg..Vi holder på å finne ut av hvordan leggingen skal bli bedre selv:) Det er vanskelig...må tenke på rutiner som siste kvil før legging, mat, bad osv..Til nå har ikke vi tatt badet som kveldsrutine..men skal prøve det og se om lillegutt kanskje blir litt døsig av et godt bad:) Håper du snart finner ut av leggingen:)
*En rosa og en blå* Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Opp-ned-metoden har egentlig fungert veldig bra her! Man tar ikke opp barnet så lenge det kun klager, men dersom det begynner å gråte, så tar man det opp og trøster det. Når det har sluttet å gråte, legger man det ned igjen. Dersom det begynner å gråte igjen, så tar man det opp igjen og trøster det. Når det har sluttet å gråte, legger man det ned igjen... osv... Kan ta en stund første dagene man holder på, men etterhvert skal det gå seg til. Med oss tok det vel ca en uke, men de siste dagene har hun hvertfall vært grei å legge.
FrøkenJ Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Kan skrive under på innlegget ditt..Snuppa er 6 mnd neste uke og vi sliter big time...Vet ikke hva vi skal gjør eller hvor vi skal begynne!!!.. Kunne greid å gjennomført opp-ned metoden,det er bare det at hun griner før hun når madrassen igjen... Håper at litt fast føde på kvelden vil gjøre henne mer tilfreds... Har ingen gode råd,men vi er iallefall flere som sliter...:-)..hvis det er en trøst...hjelper litt meg kjenner jeg:-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Du er IKKE alene om å slite med legginga! Det gjorde vi også (etter 5 mnd med uproblematisk legging kom det plutselig, over natta, sterke protester ved leggetid). Vi måtte holde på i flere timer HVER kveld, men fant heldigvis ganske fort en grei løsning på problemet (verken pedagogisk korrekt eller "bra", men veeeldig veldig effektivt;) Vi legger henne rett og slett ut i vogna på balkongen, da sovner hun såå fint! Liker seg myyye bedre utendørs enn inne virker det som, så da gjør vi d sånn rett og slett foreløpig. Når vi selv går og legger oss, tar vi henne bare inn, gir et drømmemåltid, og så sover hun så søtt videre i egen seng resten av natta=) Anbefales på d sterkeste;)
mai mammaen til to Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 vi prøvde ferber i tre dager. når han var 7 mnd. han hylte og hylte og hylte. ble verre for hver kveld. jeg satt ned foten og sa at dette nektet jeg. ungen var jo vettskremt for sengen. han hylte bare han så sengen sin stakkar vi leste om en dansk metode. Sovecoach. vi har ikke vært helt konsekvente. så vi sitter inne med han når han legger seg enda. men han hyler ikke når han ser sengen sin. ligger seg godt ned på puten. vi sitter og stryker litt på han så roer han seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå