Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 I dag benyttet jeg meg av min manns bestemor som svært gjerne ville gå på trilletur! Da de kom tilbake ligger barnet som er 4 mnd feil vei i vognen (bag) Ungen ligger altså å dingler med hodet ut av vognen og jeg ser klart at hun har grått og ser fryktelig redd ut, tar selvfølgelig ungen opp med en gang og sier at det så veldig farlig ut (prøv selv å legg ungen med hodet dinglene ut så ser dere nok at dette ikke er forsvarlig) Jenta er født 5 uker før tiden og henger tydlig etter, enda en større grunn til å være forsiktig. Har altså lite lyst til å sende hun avgårde på trilletur igjen på lenge! Hva sier dere til dette? Hva skal jeg eventuellt si om hun vil gå tur igjen?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Vrien.. tror du hun spør om å gå tur igjen da? Hvor lang tur gikk de? Ville sagt at hun kan få gå en liten tur, men max 20 minutter. Og at hvis ungen skriker, så må hun komme rett hjem istedet for å ta henne opp. Presiser også at ungen skal ligge med hodet 'riktig' vei (selv om jeg ikke helt skjønner hvordan hodet kunne dingle utenfor hvis det var en bag den lå i??) Selv om hun har oppdratt barn og barnebarn selv, så hørtes hun ikke helt kompetent ut til en liten trilletur en gang..
<3 Legoland <3 Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Nå ser jeg den. Men jeg regnet faktisk med at det var oldemor som ble trillet i rullestol... eller noe... hehe... HUFF.... Nei, jeg ville ikke latt henne passe babyen igjen !! Men hvordan si det...??
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Oldemor, bestemoren til min mann. Ja det er veldig vrient, hun er ellers en veldig koselig dame Men gjør dessverre som hun vil også her hjemme hos oss, prøver å ta alt på en veldig fin måte og smiler! Men i dag ble jeg bare dårlig! Hun hadde satt barnet sitte/liggende mens hodet dinglet nedover, vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre egentlig.
Hormonbomba ;) Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Hvordan kan en baby dingle med hodet utenfor i fotenden av en bag? Eller har jeg ikke lest nøye nok nå........
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Klarer ikke helt se det for meg, men det var sikkert ille ja. Noe må man jo se gjennom fingrene med med gamle mennesker, men trør hun veldig over dine grenser hjemme, så må du jo si fra... ikke lett. Nei, om hun spør om å trille tur igjen tror jeg kanskje jeg ville sagt nei, men sagt det på en slik måte som at 'nå har hun akkurat sovet inne', 'jeg skulle til å trille selv', 'vi er på vei i butikken' eller noe lignende... er hun veldig utholdende og ikke vil gi seg, så kunne du jo kanskje blitt med på turen, så får hun trillet?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 her er vogna våres: http://www.kidsmodern.com/imgProFam/oth_300/UJ_cot-orange_300.jpg Ungen satt/lå så hodet hang bak
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #10 Skrevet 27. april 2009 Tror jeg ser det nå, jenta satt halvveis oppreist med ryggen mot oldemor, altså i kjøreretning av vogna? Så klarer hun kanskje ikke holde hodet helt stødig enda, og i tillegg ikke ser ansiktet til den som triller, da blir hun jo sikkert redd. Nei, totalforbud mot å ta ungen opp og flytte rundt på henne... kanskje du kan kjøpe seler som du fester ungen i, de får hun sikkert ikke til å åpne uansett...
Hormonbomba ;) Skrevet 27. april 2009 #11 Skrevet 27. april 2009 Ja en bagvogn........jeg skjønner ikke helt. Men hun hadde altså prøvd å sette henne opp i fotenden, slik at hun blei sittende hengende med hodet bakover? Jeg hadde tatt meg en prat med oldemor, forklart henne at hun ikke må gjøre dette, og at hvis hun gråter får de heller gå hjem igjen og ta henne opp, ikke begynne flytte på henne i vogna. Jeg hadde garantert latt oldemor trille igjen...... Men du kjenner henne, det gjør ikke jeg. Så om hun rett og slett ikke forstår så er det vel best la være kanskje. Men jeg hadde gitt henne fler sjangser.....Og at hun er for tidlig født eller ikke spiller svært liten rolle akkurat under denne problemstillingen, for ingen syns jo det er godt å bli sittende sånn.At hun hadde grått vil jeg tro var grunnen til at oldemor hadde prøvd sette henne opp ikke at hun hadde grått fordi hun satt sånn............Men, det er meg og mine meninger.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #12 Skrevet 27. april 2009 Tusen takk for svar dere! Jeg ble nok ganske sjokket i dag! Hun har ikke vært på tur alene med andre så mange ganger før! Det var veldig synd dette skulle skje egentlig... Jeg er jo litt redd førstegangs da vet dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå