Gå til innhold

Skrekkscenario: 13 000 døde nordmenn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yes. Da holder vi oss inne ihvertfall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrekkscenario: 13000 levende hysteriske dib-kjerringer. Ute eller inne.

Skrevet

Mulig jeg er hysterisk, men jeg velger å forholde meg til det myndighetene sier akkurat nå.

Skrevet

Hvis du har myndigheter i hodet ditt som sier at du skal holde deg innendørs til dette er over har du nok større problemer enn influensa.

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Nå selger nok vg så det ljomer, god mat for dem dette her!

Mener å huske samme overskriftene fra fuglevirusinfluensaen... Jeg tar det med ro til det påvises smitte i norge ihvertfall=)

Skrevet

Joda. Men det er jo ikke bare VG.

Men det er jo klart de må ha et skrekkscenario, sånn er det bare. Allikevel er det ekkelt.

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Jepp, absolutt ekkelt, men prøver å ikke ta sorgene på forskudd... Media har jo en tendens til å hase oppunder hver eneste lille kommentar de klarer å lage baluba utav, og det pleier å gå fint :-)

Så får vi heller ta det om det kommer =)

Skrevet

Hvor lenge skal du holde deg inne da?

13000 døde nordmenn vil være tragisk, men normalt friske mennesker har nok ingenting å frykte.

Skrevet

For å si det slik.. familien min og jeg dro til Thailand midt i SARS perioden og det gikk veldig fint. Sist gang vi var i Thailand med ett vennepar var det fugleinfluensaen som herja.. gikk veldig bra begge gangene! Frisk som en fisk.. før og etter.

Gjest Tale30
Skrevet

Det dør 1000 personer hvert år av influensa, ingen merker det engang.. Når det står at worst case scenario er 1,2 millioner smittede og 13000 døde, så viser det til en sterkere variant av influensa men ingen spanskesyke eller svartedaud.

Det som er det største problemet med dette er panikken som brer seg blant folk. Friske mennesker med rennende nese klogger til helsevesenet slik at de som virkelig er syke ikke kommer til. Folk tør ikke å gå på jobb slik at samfunnslivet stopper opp.

Hør på myndighetene og forhold dere relativt rolig dersom vi får beskjed om at influensaen har kommet hit.

Det de har vært ekstremt rede for er en influensa som har mutert slik at vi ikke har medisiner for den. Denne typen influensa har vi medisiner for, vaksinene virker på viruset, og vi har nok medisin til alle. Spørsmålet er om leveransene av vaksinen kommer i tide.

Skrevet

Off....mine tanker går til de overarbeidet legene som takkevære vg får hysteriske folk som hive seg selv og familien over legeskranken.

Skrevet

Ikke glem at vi har Tamiflu. Og frisk luft har alltid vært påstått bra for helsen, så det å mure seg inne med et tårn hermetikk er nok en litt dårlig idé :)

Skrevet

det skal gå rimelig langt før jeg murer meg inne.. Men tamiflu er ingen vaksine mot denne influensaen da.., for du som nevnte dette over.. Tamiflu vil lette plagene muligens.., men ikke forhindre at man får det..

Skrevet

jeg kommer nok ikke til å holde meg inne men man kan da alltids ta forhåndsregler, for det vil nok komme til norge.. siste jeg har hørt er at det er opptaget tilfelle i spania og på island.. men samboeren min er i Usa å jeg har bedt han ta alle forhåndsregeler, men der dere frykter vist ingen noe.. de har ikke en gang fått bedsje om å ta forhåndsregler så foreløpig tror eg ikke vi har så veldig mye å frykte..

Skrevet

Tamiflu er medisin, den hindrer sykdommen i å ha noen effekt, slik jeg har forstått det: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=542542. Se nederst på siden!

Det er mye vi kan dø av, men vi kan ikke ta alle reelle og ureelle farer inn over oss. Det kan man også bli syk av!

Skrevet

Tamiflu er ingen vaksine, tamiflu er en medisin som det viser seg at viruset ikke er motstandsdyktig mot.

Skrevet

Okei, er det noe nytt nå da? Har du en link? Ikke at jeg tror du lyger :), men greit å få se hva du snakker om..

Skrevet

Prater du til meg? Jeg svarte til hun over deg.. innlegget ditt kom før jeg trykket....

Mener vi skrev noe av det samme=)

Skrevet

hehe, okei, nå er jeg med :) Trodde et øyeblikk du sa at Tamiflu ikke virket som medisin, men må nok lese litt nøyere neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...