Gå til innhold

finkjole til bryllup.....?


lille*engel

Anbefalte innlegg

hei. jeg har termin i månedsskiftet juli/ august og trenger hjelp til å finne finkjole til et bryllup i juni.. hjelp! jeg vil nok være på størrelse med en flodhest innen den tid.. er det noen som vet butikker hvor jeg får kjøpt pentøy til gravide? En vanlig kjole vil jo bli veldig kort foran pga den store magen.. håper noen har tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig svai i ryggen, så kjoler og lange topper fungerer ikke for meg i det hele tatt. Det ser helt uformelig og underlig ut når når det både stikker ut en ball på magen og en på rumpa.

 

Så hvis det var jeg som skulle i bryllup hadde jeg nok heller satset på todelt antrekk, skjørt/bukse og en pen topp. Muligens hadde jeg prøvd å gjøre antrekket veldig enkelt og så heller satse på å "toppa heile driden" med tilbehøret; sko, smykker og vesker.

 

Selv skulle jeg egentlig være forlover i bryllup denne sommeren, men så ble plutselig termin og bryllupsdato sammenfallende, så nå har jeg sagt fra meg oppgaven :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også skal i bryllup, men faktisk 11 dager før termin... Så jeg regner med at jeg føler meg skikkelig lekker da- uansett hva jeg har på meg. Men jeg har allerede oppdaget et par brukbare steder; nå vet jeg ikke hvor du bor i landet, men både Polarn o pyret har fått inn fine sett til mammaer, skjørt og tunika/topp, veldig lette og fine. Også kan de jo brukes til annet enn bare bryllupet også!. Også har de endel fine penklær på Den Kule Mage i Oslo- de har jo nettbutikk og tror jeg. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon. Skal i bryllup to dager før termin, og samboeren min skal være forlover... Så vi får se hvordan det går:)

Jeg bestemte meg fort for at kjolen som blir kjøpt inn ikke kan være en kjole som bare blir brukt den dagen. Det har jeg ikke råd til. Så jeg har kjøpt meg en sort kjole på H&M (på mamma-avdelingen) som kan pyntes opp med smykker, sko og veske som nevnt over. Men jeg kan også "pynte den ned" med thigts og singlett under. Dermed har jeg en kjole som kan brukes ved mange anledninger.

Så får vi se om jeg kommer meg i bryllupet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg en kjole på nettet jeg.

På www.krappe.no og er veldig fornøyd. Kjolen skal brukes både i konfirmasjon nå i mai og i bryllup i slutten av juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også i bryllup i sommer og jeg kommer til å være 7 mnd på vei og ganske stor. Jeg har fått kjøpt meg en kjempefin kjole på Only. Den har justerbare stropper og kreppformet strikk rundt bysten,derfor sitter den veldig løst og fin på magen. Kjolen i seg selv er veldig fin,så jeg er veldig fornøyd:)

Lykke til med kjole kjøpet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravidshop har mange nydelige kjoler til bryllup. De er ikke typiske gravidkjoler som så mange har sett tidligere så man kan bruke dem i ettertid også uten at folk vil mistenke at det er en mammakjole ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapet på Majorstua, Oslo, har mange penkjoler til gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Den Kule Mage på Majorstuen på tirsdag, og der kjøpte jeg en fin kjole. Den var på halv pris! :) Var flere kjoler der også, så løp og kjøp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg skal i bryllup i mitten av august, akkurat tre uker før termin. Vil heller ikke kjøpe en kjole som bare går å bruke den dagen men fant Den Perfekte Kjolen på H&M. Var forsåvidt på H&M i London men vet at den finnes i Sverige også så den bør finnes her i Norge et sted...

 

Den er blyantgrå i nydelig satinlignende stoff som faller utrolig vakkert. Er skåret av under bysten og helt lang slik at det er mye plass for magen (måtte jo ha det siden jeg ikke aaner hvor stor jeg vil være i aug) med nydelige flettede skulderbånd. På skilten stod det "Grecian Dress" og jeg føler meg virkelig som en gresk gudinne i den! :) Og kun 400 NOK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...