Gå til innhold

Brød i forhold til grøt, 8mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 8mnd har til for kort tid siden fått 2 store grøtporsjoner om dagen (morgen/kveld). Og jeg har i det siste vent henne til å spise brød.

Så nå får hun brød til lunsj og et av grøtmåltidene er erstattet med brød.

Så kommer det store spørsmålet:

Jeg synes hun spiser så lite brød ifht grøt? Nå er jeg usikker på forholdene mellom brød og grøt. Om brød metter mer enn en grøtporsjon? Jeg får gjerne i henne nesten 1/2 brødskive. Da er det bom stopp.

Hun må jo jobbe mer med brødbitene, for med grøt går det ned på høykant.

Er redd hun kanskje egt ikke er mett. Hvor mye brød spiser deres barn ifht en porsjon grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her spises det nesten full posjon grøt til frokost, og full posjon grøt til kvelds. Til lunsj er det brødmat, men 1/2-skive er nok. Får melk også da. Virker fornøyd med det, sover natten igjennom og legger på seg som hun skal, så da regner jeg med at dette er tilstrekkelig for min snuppe sin del i allefall (9 mnd). Før skive ble introdusert spiste hun grøt til lunsj også, og jeg føler vel at hun spiste mer grøt en skive, men vanskelig å sammenligne.

Har valgt å beholde 2 grøtmåltider jeg da. 2 fulle posjoner skal jo dekke dagsbehovet for jern. Er usikker i hvor mye hun får i seg av det gjennom brød, pålegg og middagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...