Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Har en 4 åring og har vært separert i 1,5 år og er nå skilt. Har en skriftlig avtale på at mitt samvær er ons-torsdag en uke og torsdag-søndag den andre. Pga av flytting/bosted har vi en tid praktisert en muntlig avtale som gir meg noe mindre samvær. Jeg ønsker nå å gå tilbake til den skriftlige samtalen men får høre er at dette er helt uaktuelt. Grunnen som oppgis er at dette blir alfor mye kjøring for barnet. Vi bor ca 4 mil fra hverandre. Avtalen innebærer at barnet den ene uke må kjøre 4 mil etter barnehage for så å leveres i samme barnehave dagen etter. Den andre uka hentes han torsdag og blir levert på søndag. Min eks påpeker at gutten savner pappa...men vil alikevel ikke gå med på dette da det blir altfor mye att og frem. Er dette en urimelig avtale? Vi kommer ikke til enighet og skal på samtale på familievernkontor..men er redd vi havner i retten. Hun er blitt veldig vanskelig da jeg etter 1 års separasjon traff en annen og sier jeg ikke kan ha dette samværet da hun ikke vil at gutten skal treffe min nye. Er dette er argument? Den var hun som ville separeres da hun traff en annen selv om hun nå vil vi skal prøve igjen... Blitt litt forvirret? Er jeg urimelig? Er hun sjalu? Har vi noe i en rettsak å gjøre???? Vil gjerne ha kommentarer......takk:)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Jeg synes absolutt ikke du er urimelig. Barnet har rett på samvær - og ikke minst behov for det. At det blir mye kjøring en dag i uka får så være.. Mange barn som har det slik uten at de tar skade av det:) Synes altfor mange ender opp i rettssalen av fullstendig idiotiske grunner.. For det meste er det de voksnes kamp om "makten" til å styre eksens liv og straffe denne fordi forholdet gikk i vasken.. Og alltid går det ut over barna.. Hun har nok sett at toget har gått med hensyn til deres forhold, og vil "straffe" deg med å nekte deg den avtalen dere hadde. Dersom det hadde vært helt nytt - med deg og din nye, så ville jeg nok vært litt restriktiv som mor ang å trreffe henne så tidlig. Men ser ut for meg som at dere har vært sammen i 6 mnd, og da vet man litt mer om hvor en står og om det er et forhold man vil satse på. Jeg var ganske "vanskelig" med min eks da han traff ny dame, men det var fordi han skulle begynne å "leke" familie med sin nye med en gang - og hver gang;) Han har byttet endel ganger... Men har vel bare godtatt at jeg kan kke styre dette og om han er så uansvarlig at han vil introdusere sønnen sin for nye bekjentskaper så må han bare styre det. Jeg har vært det stabile i hans liv, og kommer til å fortsette med det:)
du og jeg og vi to Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Kort og godt - jeg skjønner at du er forvirret, du er ikke urimelig - mulig hun er sjalu eller i alle fall har vanskelig for å takle at du har funnet en ny, og at samværet med deg dermed blir vanskelig. Jeg synes dette ikke har noenting i en rettsak å gjøre, og det regner jeg med fvk er enig i. Håper du får henne til å se din side av saken - for det er hun som er urimelig!
Gjest Antarctica Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 4 mil er ikke langt. Her jeg bor er det mange som pendler 4 mil på jobb hver dag. Selv kjører jeg 3 mil, det tar under halvtimen på sommerføre. At dette skulle være for langt er bare tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå