ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Noen som har barn som har gjort dette her? Vi skal til dyreparken i sommer, og jenta vår er klar for å gi smokken til Kaptein Sabeltann. Leser på hjemmesiden deres at de har en kiste man kan legge den i. Men er det noen som vet om det kan gjöres på dagtid? Eller må man være med på kvelds-showet for å gi fra seg smokken i kista? Har nemlig ikke planer om å delta på kvelds-show...
snuppedupp Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Vi sendte smokkene i posten til Sabeltann. Du finner adressen under dyreparken sine web sider. De tegnet en tegning og vi skrev på år og navn og adresse. Etter en stund fikk de et flott postkort der det sto at de skulle passe på smokkene. Dette var veldig gjevt og kortet har fått hedersplassen på rommet. Du kan fint legge smokkene i kista til Sabeltann på dagtid, men da får du ikke noe "takke kort"
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2009 Ok, takker for svar :-)
ApriIbaby Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Vi hadde planer om å gi den til KS, men jeg er sjeleglad det ikke ble sånn. Lille vår sååå innstilt på å slutte med smokk selv, og vi trodde det skulle gå så fint. Siden han var så klar syntes vi det var dumt å vnte helt til sommeren (hadde ikke snakket om å gi den til KS til han) så vi gjorde det på en annen måte: det var en søplebil i lekebutikken han ønsket seg veldig. Vi sa han kunne kjøpe den for smokkene sine. DET ville han. Vi vnetet noen dager men han maste og maste....ok. Så dro vi. Det ble DEN krisa om kvelden. Og hver eneste kveld i 3 uker. Han hadde DEN kjempesorg prosessen.....og vi som trodde han var helt klar. brukte den nesten ikke. Det hadde ødelagt hele sommerferien for oss, så vi er sjeleglade det ble som det ble.
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Sønnen vår ga smokken sin til Sabeltann i fjor sommer. Gjorde det på dagtid i "Smokkariumet". Det er et eget rom i borgen til Sabeltann. La smokken i en stor skattekiste som var full av andre smokker.
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Det er jo veldig viktig at barnet er godt forberedt, og vil det selv. Vi forberedte sønnen vår på dette i nesten et halvt år . Vi forklarte han nøye hva som skulle skje, og at da smokken var gitt bort så var den borte. Han var veldig klar da øyeblikket kom. Han kastet smokken selv og gikk fornøyd ut av borgen etterpå. Tror nok det var verre for mamma'n og pappa'n... Vi hadde en smokk i reserve (som han ikke visste om), men han har ikke spurt etter smokken i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå