Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Nå var det tomt i fjor da fugelinfluensa kom..Nå er det snart tomt igjen,- svineinfluensa....Er det kort holdbarhet på disse, eller skulle de som fikk i et "Lager" i fjor, fortsatt kunne bruke den gamle medisinen? Noen som vet?? Jeg skal ikke hamstre, men synes det er altfor kjipt om noen skulle få influensa nå (svine-, fugle-, eller vanlig) også får de ikke medisin fordi friske har kjøpt opp alt..ER det ikke resept på de? Kan alle kjøpe? Hvis det er resept så burde det være "forbud" mot å skrive ut til de som ikke var syke, eller hadde vært i kontakt med smittede....Hvis alle kan kjøpe, så bør de kanskje innføre reseptplikt på det... Altså, i krisetilfeller så har nok noen et lager liggenden (sykehus, helsestasjoner osv) men om vi får en skikkelig epidemi "over natta2 så kan vi faktsik risikere at folk utenfor smittefare som ikke er syke sitter på medisin som kunne hjulpet folk som trenger det,- men at de "offetnlige lager" ikke strekker til til disse.....Skummlet å tenke på..Hva om unga mine får influensa, eller bestemor, og at mange fler får det,- så går sykehus tom, apotek tom og de dør...OGså hører man i ettertid at naboen satt på medisin til hele familien....Derfor hamstrer jeg ikke..Håper vi ikke blir syke, og at medisinen er tilgjengelig for de som TRENGER den,-. også for oss om VI ble berørt..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Et eller annet sted i landet finnes det et lager på 1.4 millioner doser som vil bli tatt ibruk hvis svineinfluensaen kommer til landet. Så det finnes. Det er bare ikke vist å vaksinere seg i tide og utide da kroppen på normal friske faktisk har godt av sykdom nå og da, samt at bivirkningene på vaskinen hos noen faktisk er verre enn en vanlig influens.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Jeg tenker ikke på vaksine, men medisinen. Tamiflu....SOm man tar når man HAR blitt smittet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå