I+B Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Jeg er 24 uker på vei, og har hatt konstant kynnere siden i går kveld. Våkna av det flere ganger i natt, og har det like sterkt i dag. Er dette normalt?
Marsmammaen:) Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Kynnere er normalt=) Noen blir mer plaget enn andre. Pass bare på at de ikkje øker i hyppighet og blir ondere og ondere - da kan det være rier og du kan få åpning. Blir de hyppigere og værre så er det nok lurt å ta en tur til doktor evt jordmor. Selv er jeg kjempeplaget med kynnere, onde kynnere og øm mage. Går bra om jeg tar det med ro og ikkje gjør så mye fysisk. Skal i ultra om ett par dager, får høre hva de har å si om saken da. Virker jo ikke i jobbsammenheng da de fleste kynnerne får meg til å lage rare grimaser og gir meg en veldig trang til å legge meg ned Du får ha lykke til med kynnerne dine, og følg med de at de ikke utvikler seg til noe annet (rier) =) Er det forresten noen "mal" på hvor mange kynnere som er mange iløpet av en dag... Jeg ligger på alt mellom 5 - 25 på en dag. Noen værre enn andre:/
Marsmammaen:) Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Glemte å si at jeg er i uke 21, om det har noen betydning=)
ifie Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Joda, kynnere er normalt, men det er da ikke normalt å ha det konstant i mange timer, og våkne av det om natten når man bare er 24 uker?? Hvis det ennå ikke har gått over kan det være en idé å ringe lege/føden å spørre!
I+B Skrevet 27. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2009 Takk for svar! Har gått over nå, så det var vel ikke så mye å bekymre seg for. Har hatt en del kynnere tidligere også, men ikke så intenst som jeg har hatt det siste døgnet. Var derfor jeg ble litt usikker.. Jeg også merker at jeg får oftere og sterkere kynnere dersom jeg er i fysisk aktivitet eller stresser på jobb. Jobber som lærer i barneskolen, så det er ofte dager der tempoet er rimelig høyt. Har alltid vært mye i aktivitet og liker å holde meg i form, men må vel bare innse at jeg må kutte litt ned på den slags nå...
ifie Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Uff, skjønner deg godt! Jeg var veldig plaget med kynnere i forrige sv.skap. Kom tidlig og mot slutten var jeg nesten ikke gangfør! Jobber også i barneskole, så jeg går også veldig masse, og er mye i aktivitet. Heldigvis greide jeg å jobbe ut tiden forrige gang, men måtte gå rolig og sitte ofte. Denne gangen er det ikke så ille enda - heldigvis! Er i uke 23 nå Håper du slipper å bli veldig plaget!
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Hvis du har mye kynnere(flere i timen) og spesielt hvis de er vonde er det viktig å ringe føden. De vil nok ha deg inn for en sjekk for å sjekkelivmorhalsen for å se om det er starten på prematue rier. Antageligis er det ikke det, men er best å sjekke hvis du har veldig mange i løpet av dagen. I helgen hadde jeg flere kynnere i timen over ett døgn. Dro da på føden for sjekk og alt var bra:-D
Kongeørna Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Rare greier, dette med kynnere... Har hatt masse kynnere i begge mine tidligere svangerskap, og gleder meg til de kommer igjen i dette svangerskapet... For meg er dette en del av modningen, og klargjøringen til fødsel, ser ikke på det som negativt. Sistemann hadde jeg masse kynnere med fra før 20.uke. Da vi kom fram til termin, var livmormunnen helt moden, og kunne tøyes til full åpning. Jeg tenker det var kynnerne som har modnet livmoren til fødse. Hadde en fantastisk fin fødsel, og fikk høre av jordmor at kynnere bare er en fordel. Tenk på det som en sunn klargjøring til fødsel... Nyt graviditeten.
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Enig med Bidleba m/to store og en spire. Selv om man kan ha flere kynnere i timen, ( har det ofte jeg, gjerne på kvelden) trenger man ikke ringe føden. Det er når kynnerne kommer regelmessig over en lang periode og er veldig vonde man skal ta kontakt med føden. Var på ordinær ul i forrige uke, og det var det jeg ble fortalt. Jeg er førstegangs og har kjent kynnere fra uke 16 ca. Noen dager er det flere enn andre dager. Jeg kjenner de mest når jeg legger meg på kvelden jeg da. Får stort sett to eller tre kynnere før jeg sovner, uten at det bekymrer meg nevneverdig... Lykke til jenter.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 28. april 2009 #11 Skrevet 28. april 2009 er vel litt forskjellig hva faglærte sier om kynnere også, og hvor sterke/smertefulle de er..legen min sa at det ikke var vanlig, ei heller noen fordel å ha hyppige kynnere(flere i timen) når man bare er 20 uker..hvertfall ikke når de er vonde/ubehagelige..vet ikke om det var spesiellt rettet mot meg(har høyrisikosvangerskap med risiko for tidlig fødsel), eller om det var mer generellt. jeg har kynnere mindre kynnere hvis jeg ikke anstrenger meg, og det øker på dersom jeg er i mye aktivitet...kynnere var en av hovedårsakene til at jeg ble sykmeldt nå, siden jeg har en fysisk jobb.
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 28. april 2009 #12 Skrevet 28. april 2009 Hm dvs at jeg egentlig bør ringe føden jeg da, iom at jeg av og til har flere kynnere i timen... Rart at man ikke kan få noe entydig svar på dette av de faglærte.. Ble nesten litt nervøs igjen jeg nå.. huff,,
Candy girrrl Skrevet 28. april 2009 #13 Skrevet 28. april 2009 Kjære vene.. Kos deg! Mye verre med den pepsi max dritten folk skyller ned i litervis!
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 28. april 2009 #14 Skrevet 28. april 2009 Skulle denne hit Candy girrrl??? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå